2022-12-06 09:58:00

Det tredje kvartalet är presenterat och vi kan konstatera att Arctic Blue Beverages AB (”Arctic Blue Beverages” eller Bolaget”) har upplevt försäljningsmässiga utmaningar under perioden, vilket har hämmat Bolagets tillväxt. Det är dock tydligt att Arctic Blue Beverages fortsätter att skala upp försäljningen inom den globala resehandeln samt på hemmamarknaden i Finland, vilket i kombination med att Bolaget utökar distributionsnätverket, bäddar för ökad tillväxt framgent. Givet gjorda prognoser estimeras en nettoomsättning om 26,3 MSEK år 2023, vilket med en tillämpad EV/S-multipel om 1,2x, motsvarar ett potentiellt värde per aktie om 1,58 kr i ett Base scenario.

Läs fullständig aktieanalys här

Om Analyst Group: Ett av Sveriges främsta analyshus med fokus på små och medelstora börsbolag.
Läs mer om Analyst Group

Det här ett pressmeddelande från Analyst Group angående publicering av aktieanalys på Arctic Blue Beverages. Läsare kan anta att Analyst Group har mottagit ersättning för att framställa analysen. Uppdragsgivaren har inte haft någon möjlighet att påverka de delar där Analyst Group har haft åsikter om Bolaget, framtida värdering eller annat som skulle kunna tänkas utgöra en subjektiv bedömning. De delar som Bolaget har kunnat påverka är de delar som är rent faktamässiga och objektiva.