2023-01-27 08:30:00

Analyst Group har med Blick Global Group ingått avtal om kontinuerlig analysbevakning, innefattande bl.a. aktieanalyser med kvartalsvis uppdatering samt analytikerkommentarer av pressmeddelanden. I samband med detta har Analyst Group publicerat en aktieanalys.

Läs fullständig aktieanalys här

Lönsam tillväxt i blickfånget

Blick Global Group är en förvärvsinriktad koncern inom iGaming. Koncernen är idag verksamma genom tre affärsben: Spelutveckling, bestående av spelstudion Oregon Main Interactive (”OMI”), Digital Marknadsföring, bestående av Wiget och Organiskt sök bestående av Brand Legends. Starkt momentum efter Fotbolls-VM 2022 inom Digital Marknadsföring kombinerat med förväntade intäktssynergier mellan Wiget och Brand Legends, samt ytterligare förvärv, förväntas resultera i en lönsam tillväxt för koncernen. Utifrån en estimerad omsättning om 35 MSEK år 2023, exklusive potentiella förvärv, och en tillämpad EV/S-multipel om 2,0x, härleds ett potentiellt värde per aktie om 6,5 kr i ett Base scenario.

Om Analyst Group: Ett av Sveriges främsta analyshus med fokus på små och medelstora börsbolag.
Läs mer om Analyst Group

Det här är ett pressmeddelande från Analyst Group angående publicering av aktieanalys avseende Blick Global Group. Läsare kan anta att Analyst Group har mottagit ersättning för att framställa aktieanalysen samt videointervjun. Uppdragsgivaren har inte haft någon möjlighet att påverka de delar där Analyst Group har haft åsikter om Bolaget, framtida värdering eller annat som skulle kunna tänkas utgöra en subjektiv bedömning.