2021-02-19 15:02:00

Bayn Group meddelade igår efter börsstängning att bolaget har ingått ett bindande avtal om att förvärva The Humble Co. Förvärvet motsvarar 100 procent av aktierna i The Humble Co, och förvärvet görs på en kassa och skuldfri basis till ett värde om 797 MSEK, där den totala köpeskillingen uppgår till 809 MSEK.

“Vi anser, med bakgrund av att värderingen för bolag av liknande karaktär som The Humble Co, däribland noteringsaktuella Desenio som kommer noteras till en P/S-multipel om ca 11x, att förvärvet görs till en fördelaktig värdering, och att förvärvet motiverar en uppvärdering av Bayn“, säger ansvarig analytiker på Analyst Group.

Läs Analyst Groups kommentar här

Om Analyst Group: Ett av Sveriges främsta analyshus med fokus på små och medelstora börsbolag.
Läs mer om Analyst Group

Det här ett pressmeddelande från Analyst Group angående publicering av kommentar på Bayn Group. Läsare kan anta att Analyst Group har mottagit ersättning för att framställa kommentaren. Uppdragsgivaren har inte haft någon möjlighet att påverka de delar där Analyst Group har haft åsikter om Bolaget, framtida värdering eller annat som skulle kunna tänkas utgöra en subjektiv bedömning.