14:59:54 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2024-10-24 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-07-25 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-14 Ordinarie utdelning BRIX 0.00 SEK
2024-05-13 Årsstämma 2024
2024-04-25 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-08 Bokslutskommuniké 2023
2023-10-26 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-24 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-05 Ordinarie utdelning BRIX 0.00 SEK
2023-04-27 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-09 Bokslutskommuniké 2022
2022-10-27 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-07-21 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-09 Ordinarie utdelning BRIX 0.00 SEK
2022-05-06 Årsstämma 2022
2022-04-21 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-10 Bokslutskommuniké 2021
2021-10-22 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-20 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-04-29 Ordinarie utdelning BRIX 0.00 SEK
2021-04-28 Årsstämma 2021
2021-04-23 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-11 Bokslutskommuniké 2020
2020-10-22 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-20 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-04-29 Ordinarie utdelning BRIX 0.00 SEK
2020-04-28 Årsstämma 2020
2020-04-23 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-13 Bokslutskommuniké 2019
2019-10-17 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-21 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-10 Ordinarie utdelning BRIX 0.00 SEK
2019-05-09 Årsstämma 2019
2019-05-08 Kvartalsrapport 2019-Q1
2018-11-08 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-21 Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-11 Ordinarie utdelning BRIX 0.00 SEK
2018-05-09 Årsstämma 2018
2018-05-08 Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-02-20 Bokslutskommuniké 2017
2017-11-09 Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-08-22 Kvartalsrapport 2017-Q2
2017-05-11 Ordinarie utdelning BRIX 0.00 SEK
2017-05-10 Årsstämma 2017
2017-05-09 Kvartalsrapport 2017-Q1
2017-02-21 Bokslutskommuniké 2016
2016-11-17 Kvartalsrapport 2016-Q3
2016-08-18 Kvartalsrapport 2016-Q2
2016-07-01 Split BRIX 100:1
2016-05-12 Årsstämma 2016
2016-05-12 Kvartalsrapport 2016-Q1
2016-05-11 Ordinarie utdelning BRIX 0.00 SEK
2016-02-18 Bokslutskommuniké 2015
2015-11-30 Kvartalsrapport 2015-Q3
2015-08-20 Kvartalsrapport 2015-Q2
2015-05-11 Ordinarie utdelning BRIX 0.00 SEK
2015-05-08 Årsstämma 2015
2015-05-07 Kvartalsrapport 2015-Q1
2015-02-19 Bokslutskommuniké 2014
2014-11-27 Kvartalsrapport 2014-Q3
2014-11-20 Extra Bolagsstämma 2014
2014-08-28 Kvartalsrapport 2014-Q2
2014-05-19 Ordinarie utdelning BRIX 0.00 SEK
2014-05-16 Årsstämma 2014
2014-05-15 Kvartalsrapport 2014-Q1
2014-02-28 Bokslutskommuniké 2013
2013-11-29 Kvartalsrapport 2013-Q3
2013-09-16 Kvartalsrapport 2013-Q2
2013-07-31 Extra Bolagsstämma 2013
2013-05-14 Ordinarie utdelning BRIX 0.00 SEK
2013-05-13 Årsstämma 2013
2013-04-29 Kvartalsrapport 2013-Q1
2013-02-28 Bokslutskommuniké 2012
2012-11-07 Kvartalsrapport 2012-Q3
2012-08-29 Kvartalsrapport 2012-Q2
2012-05-09 Kvartalsrapport 2012-Q1
2012-05-07 Ordinarie utdelning BRIX 0.00 SEK
2012-05-04 Årsstämma 2012
2012-02-09 Bokslutskommuniké 2011
2011-10-20 Kvartalsrapport 2011-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorInformationsteknik
IndustriProgramvara
Briox är ett SaaS-bolag. Bolaget erbjuder lösningar för att sköta mikroföretagens ekonomi. Lösningarna säljs idag online eller via redovisningsbyråer och bokförare. Programvaran kopplar samman redovisningskonsulten med företagaren och kunderna återfinns inom ett flertal sektorer med inriktning mot service-segmentet. Bolagets programvara finns tillgänglig i Norden och Baltikum men med möjlighet att säljas globalt. Briox har sitt huvudkontor i Växjö.
2021-10-22 08:30:00

Briox passerar 10 000 användarlicenser och ökar fokuset på mikroföretag

Tredje kvartalet i sammandrag

Under årets tredje kvartal ökade nettoomsättningen med 39 % till 1 626 tkr jämfört med Q3-20
ARR (Annual Recurring Revenue) ökade med 34 % till 7,5 mkr jämfört med Q3-20
Antalet användarlicenser ökade med 11 % till 10 228 st (9 243 Q2-21)
Antalet byråpartners minskade marginellt till 198 st (201 st Q2-21)
EBITDA uppgick till -2 987 tkr (-2 664 tkr Q3-20)

Kommentarer från vd

Under tredje kvartalet fortsatte tillväxten i Briox med ca 1 000 nya användarlicenser och en fortsatt växande affär. Marknaderna i Finland och Baltikum öppnade upp igen efter pandemin, vilket underlättat säljarbetet med fysiska kundmöten på plats i våra marknader. Vi har under kvartalet även tagit ett strategiskt viktigt beslut att förstärka vårt fokus på mikroföretag, med ambitionen att ta en tydlig ledarposition inom detta segment.
Vårt strategiska beslut att fokusera på segmentet mikroföretag grundar sig på tre skäl:

1. Stor affärspotential. Mikroföretag är det klart största företagssegmentet. Över 90 % av alla bolag i Finland och Baltikum sysselsätter färre än 10 personer.

2. Mindre behov att lokalanpassa. Mikroföretagare har relativt likartade behov, oavsett land. Det gör det lättare att utveckla ett kraftfullt kärnerbjudande, vilket i sin tur skapar ännu bättre förutsättningar för en skalbar internationell expansion.

3. Otillfredsställda kundbehov. Det finns förvisso flera erbjudanden på marknaden för mikroföretagare. Men vi ser att det saknas en behovscentrerad helhetslösning för just mikroföretagare som även inkluderar redovisningsbyrån. Det är en värdefull position att ta för Briox. Vi kan förenkla mikroföretagarens vardag och hjälpa dem att bli mer framgångsrika, samtidigt som vi erbjuder redovisningsbyrån ett effektivt arbetssätt tillsammans med sina minsta kunder. Som tidigare inte alltid varit lönsamma för dem.

Vår förtydligade positionering innebär inte att vi frångår vår nuvarande partnerstrategi. Tvärtom. En viktig prioritet under nästa kvartal är lanseringen av vårt partnerprogram, som syftar till att erbjuda redovisningsbyråer ett attraktivt ramverk för gemensam kundbearbetning. Vi fortsätter även det intensiva produktutvecklingsarbetet, som bl.a.inkluderar lanseringen av vår egenutvecklade nya app för mikroföretagare. Det händer med andra ord en hel del på Briox. Jag känner en stor förväntan nu när världen öppnar sig, och vi på Briox har använt tiden under pandemin till att fokusera, förtydliga och vässa vårt erbjudande till marknaden.

Citat från Briox vd Johan Nordqvist:

“Under tredje kvartalet fortsatte tillväxten i Briox med ca 1000 nya användarlicenser och en fortsatt växande affär”.

“Vi har under kvartalet även tagit ett strategiskt viktigt beslut att förstärka vårt fokus på mikroföretag, med ambitionen att ta en tydlig ledarposition inom detta segment”.