Bifogade filer
Kurs & Likviditet
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | First North Stockholm |
Sektor | Tjänster |
Industri | Allmänna tjänster |
Styrelsen i Liv Ihop AB har mottagit besked från Försäkringskassan att Försäkringskassan nu, mot bakgrund av tillförda uppgifter, gjort ett nytt ställningstagande om att godkänna Liv Ihop AB som betalningsmottagare av assistansersättning. Ställningstagandet gäller omgående.
Försäkringskassan meddelade Liv Ihop AB den 29 maj 2019 att man avvaktar med att verkställa administrativt ställningstagande gällande utbetalning av assistansersättning som utförts fr.o.m. 1 juni 2019. Liv Ihop AB har sedan dess vidtagit ett antal åtgärder.
Mot bakgrund av de uppgifter som inkommit till Försäkringskassan har Försäkringskassan gjort ett nytt ställningstagande om att godkänna Liv Ihop AB som betalningsmottagare av assistansersättning.
Bolag har även beslutat att avbryta fusionerna med Trea Assistans i Stockholm AB respektive med Brukartorget AB.
Stockholm 2019-06-19
För vidare upplysningar
Nils Stiernstedt, verkställande direktör Liv ihop AB (publ)
070 550 73 23
Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Livihop Pressrelease 2019-06-19.pdf
Kort om Livihop
Livihop erbjuder personlig assistans till personer med funktionsnedsättning och verkar för att få bort så många barriärer som möjligt för att skapa en ökad livskvalitet utifrån varje individs enskilda förutsättningar och funktionsnedsättning. Bolaget grundades 2011 och har en vision om att bli ett av de större assistansbolagen i Sverige. Marknaden för personlig assistans har sin bakgrund i 1994 års LSS-reform, som gav personer med omfattande och varaktiga funktionsnedsättningar ökad möjlighet att klara sina grundläggande, vardagliga behov. Med det stödet ges de assistansberättigade en större möjlighet att på ett likvärdigt och jämställt sätt delta i samhället. Livihop arbetar efter devisen att alla är olika och genom att erbjuda assistans som helt utgår från individens behov, bidrar Livihop till att öka livskvaliteten och vardagen för sina uppdragsgivare. Genom transparens och individanpassade lösningar hjälper Livihop sina kunder att få maximal nytta av den assistansersättning de är berättigade till. Varje uppdragsgivare erbjuds en ekonomisk återrapportering som visar hur assistansersättningen används.
Livihops värdeord är respekt, engagemang och transparens.
Mer information om verksamheten finns på: www.livihopgruppen.se
Mangold Fondkommission, mail: CA@mangold.se och tel: 08 5030 1550, är Bolagets Certified Adviser.