14:08:00 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2025-02-25 Bokslutskommuniké 2024
2024-10-25 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-30 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-14 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-05-10 Ordinarie utdelning MAV 0.00 SEK
2024-05-09 Årsstämma 2024
2024-02-23 Bokslutskommuniké 2023
2024-01-12 Extra Bolagsstämma 2024
2023-10-25 Split MAV 100:1
2023-10-20 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-22 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-09 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-05 Årsstämma 2023
2023-04-24 Ordinarie utdelning MAV 0.00 SEK
2023-02-24 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-14 Extra Bolagsstämma 2022
2022-10-21 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-23 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-04-26 Ordinarie utdelning MAV 0.00 SEK
2022-04-25 Årsstämma 2022
2022-04-21 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 Bokslutskommuniké 2021
2021-10-29 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-27 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-10 Ordinarie utdelning MAV 0.00 SEK
2021-04-28 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-04-16 Årsstämma 2021
2021-02-26 Bokslutskommuniké 2020
2020-10-30 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-28 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-07-01 Ordinarie utdelning MAV 0.00 SEK
2020-06-30 Årsstämma 2020
2020-06-03 Extra Bolagsstämma 2020
2020-05-15 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-26 Bokslutskommuniké 2019
2019-10-29 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-30 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-24 Årsstämma 2019
2019-05-10 Ordinarie utdelning MAV 0.00 SEK
2019-04-26 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-02-22 Bokslutskommuniké 2018
2018-08-30 Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-14 Ordinarie utdelning MAV 0.00 SEK
2018-05-14 Årsstämma 2018
2018-04-27 Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-02-23 Bokslutskommuniké 2017
2017-10-27 Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-08-30 Kvartalsrapport 2017-Q2
2017-05-08 Ordinarie utdelning MAV 0.00 SEK
2017-05-05 Årsstämma 2017
2017-04-28 Kvartalsrapport 2017-Q1
2017-02-24 Bokslutskommuniké 2016
2016-10-28 Kvartalsrapport 2016-Q3
2016-08-26 Kvartalsrapport 2016-Q2
2016-05-22 Ordinarie utdelning MAV 0.00 SEK
2016-05-17 Årsstämma 2016
2016-05-04 Kvartalsrapport 2016-Q1
2016-02-26 Bokslutskommuniké 2015
2015-11-06 Kvartalsrapport 2015-Q3
2015-08-28 Kvartalsrapport 2015-Q2
2015-05-21 Extra Bolagsstämma 2015
2015-04-30 Ordinarie utdelning MAV 0.00 SEK
2015-04-29 Årsstämma 2015
2015-04-29 Kvartalsrapport 2015-Q1
2015-02-20 Bokslutskommuniké 2014
2014-10-17 Kvartalsrapport 2014-Q3
2014-07-18 Kvartalsrapport 2014-Q2
2014-05-21 Split MAV 20:1
2014-04-16 Kvartalsrapport 2014-Q1
2014-04-14 Ordinarie utdelning MAV 0.00 SEK
2014-04-11 Årsstämma 2014
2014-02-21 Bokslutskommuniké 2013
2013-12-09 Extra Bolagsstämma 2013
2013-11-22 Kvartalsrapport 2013-Q3
2013-08-23 Kvartalsrapport 2013-Q2
2013-04-24 Kvartalsrapport 2013-Q1
2013-04-08 Ordinarie utdelning MAV 0.00 SEK
2013-04-05 Årsstämma 2013
2013-02-22 Bokslutskommuniké 2012
2013-02-21 Analytiker möte 2013
2012-11-30 Kvartalsrapport 2012-Q3
2012-10-29 Extra Bolagsstämma 2012
2012-08-28 Kvartalsrapport 2012-Q2
2012-07-13 Kvartalsrapport 2012-Q1
2012-06-15 Ordinarie utdelning MAV 0.00 SEK
2012-06-14 Årsstämma 2012
2012-02-24 Bokslutskommuniké 2011
2011-11-30 Kvartalsrapport 2011-Q3
2011-08-26 Kvartalsrapport 2011-Q2
2011-06-01 Ordinarie utdelning MAV 0.00 SEK
2011-05-31 Kvartalsrapport 2011-Q1
2011-05-31 Årsstämma 2011
2011-02-25 Bokslutskommuniké 2010
2010-11-30 Kvartalsrapport 2010-Q3
2010-08-27 Kvartalsrapport 2010-Q2
2010-05-31 Kvartalsrapport 2010-Q1
2010-05-07 Ordinarie utdelning MAV 0.00 SEK
2009-11-30 Kvartalsrapport 2009-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorTelekom & Media
IndustriMedia
Mavshack är ett globalt mjukvarubolag som är specialiserat på streaming. Mavshacks primära produkt är en egenutvecklad och molnbaserad plattform för liveshopping med vilken varumärken kan producera direktsänt och interaktivt videoinnehåll i marknadsföringssyfte. Plattformen gör det möjligt för företag att erbjuda digitala shoppingupplevelser som kan distribueras via webbplatser, sociala medier och andra digitala kanaler. Mavshack grundades 2006 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2022-02-02 13:00:11

HIMLA satsar på liveshopping med start Q1 2022 tillsammans med Mavshack.

I samarbetet ingår att Mavshacks Liveshoppingteam tillsammans med Himla under Q1 2022 producerar ett flertal live-event med varierande tema. Den gemensamma ambitionen är ett långsiktigt samarbete där liveshopping är en återkommande och löpande marknadskanal för att interagera med kunder och stärka varumärket.

"Vi ser framemot att nå ut med inspiration till våra kunder på ett mer levande sätt och att göra HIMLA ännu mer tillgängligt för våra kunder", säger Annica Högström på Himla.

Himla vill både inspirera och utbilda marknaden och sina kunder genom sin expertis och fantastiska kvalitet och kollektioner för hemmets alla rum.

"Vi är väldigt glada över att HIMLA har valt oss som partner inom liveshopping och ser fram emot samarbetet", säger Anna Galaz, Marknads- och Försäljningschef på Mavshack Liveshopping.

HIMLA är ett svenskt inredningsföretag, som står för skandinavisk enkelhet och kreativa variationer på ett själfullt sätt. Med egen design formger och färgsätter Himla högkvalitativa textilier för hemmets alla rum.

Mavshack Liveshopping kombinerar det bästa med sociala medier med det bästa av personlig shopping för att skapa framtidens shoppingupplevelse. Företaget erbjuder både en mobil SaaS tjänst och fullskaliga produktioner i en av Nordeuropas största greenscreenstudio i Värtahamnen. Detta gör det möjligt för företag att skapa professionellt och interaktivt videoinnehåll i samband med marknadsföring av sina produkter.

För mer information om Mavshack, besök mavshack.se eller mavshack.live eller kontakta:

Tommy Carlstedt, VD Mavshack AB, Telefon 08 - 124 51 790

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Mavshack Pressrelease 2022-02-02.pdf

Om Mavshack
Mavshack är ett globalt mjukvaruföretag som är specialiserat på streaming. Företagets primära produkt är en egenutvecklad och molnbaserad plattform för liveshopping med vilken varumärken kan producera direktsänt och interaktivt videoinnehåll i marknadsföringssyfte. Plattformen gör det möjligt för företag att erbjuda digitala shoppingupplevelser som kan distribueras via webbplatser, sociala medier och andra digitala kanaler. Mavshacks liveshoppingsatsning startades under 2020 och har sitt huvudkontor i Stockholm.