Bifogade filer
Kurs & Likviditet
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | Spotlight |
Sektor | Sällanköp |
Industri | Betting |
Wiget Group positionerar sig i relevanta geografiska marknader, samt vidareutvecklar sina annonseringsprodukter, inför Fotbolls-EM 2020.
Fotbollsmästerskap är historiskt sett den bästa perioden för Wiget Group då bolaget jobbar med många olika globala bettingaktörer. Inför fotbolls-EM 2020 har Wiget Group därför nu påbörjat en strategisk utveckling av sina olika geografiska marknader, såväl som annonsrelaterade produkter.
Eftersom Wiget tack vare sin teknologi har en global räckvidd kan bolaget i god tid inleda kampanjer i de marknader som historiskt sett presterat bra under fotbolls-mästerskap. På så vis hoppas bolaget kunna vara välpositionerat när mästerskapen väl drar igång, både för sina prestationsbaserade kunder såväl som för sina nätverkskunder. De sistnämnda gynnas t.ex. av bolagets nya satsning med annonsering i redaktionell miljö, så kallad native-annonsering, där Wiget har knutit sig an flertalet konsumentsajter med totalt över en miljard månatliga läsare globalt.
Fotbolls-EM 2020 kommer att hållas mellan den 12e juni - 12e juli, och mästerskapen arrangeras i totalt 13 olika länder.