2019-09-30 13:00:00

Josab adresserar ett av världens största hälsoproblem, bristen på rent vatten. Ungefär 2,1 miljarder människor på jorden saknar tillgång till rent vatten, varav ungefär 160 miljoner människor tvingas hämta orent dricksvatten från osäkra källor. Josab verkar på flera marknader, bl.a. i Indien och på den kinesiska marknaden. Gällande Kina pågår just nu förhandlingar om att etablera ett samägt kinesiskt bolag. Värdedrivarna bedöms idag vara en fortsatt expansion i befintliga marknader, där närmast en potentiell etablering i Kina är intressant att följa. I ett Base scenario estimeras Josab till år 2023 nå en omsättning om ca 85 MSEK. Med en multipelvärdering, given kapitalstruktur och en diskonteringsränta om 10 %, erhålls ett nuvärde om 6,5 kr per aktie i ett Base scenario.

För att läsa hela aktieanalysen och Analyst Groups fullständiga värderingsintervall i scenariona Bull, Base och Bear - läs här: https://www.analystgroup.se/analyser/josab-q2-19/

Om Analyst Group: Ett av Sveriges främsta analyshus med fokus på små och medelstora börsbolag.
Läs mer om Analyst Group här: https://www.analystgroup.se/om-oss/

Det här ett pressmeddelande från Analyst Group angående publicering av aktieanalys på Josab Water Solutions. Läsare kan anta att Analyst Group har mottagit ersättning för att framställa analysen. Uppdragsgivaren har inte haft någon möjlighet att påverka de delar där Analyst Group har haft åsikter om Bolaget, framtida värdering eller annat som skulle kunna tänkas utgöra en subjektiv bedömning. De delar som Bolaget har kunnat påverka är de delar som är rent faktamässiga och objektiva.