08:13:57 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2024-10-24 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-21 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-26 Ordinarie utdelning ASAI 0.00 SEK
2024-06-25 Årsstämma 2024
2024-04-26 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-03-12 Bokslutskommuniké 2023
2023-10-26 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-23 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-27 Årsstämma 2023
2023-06-14 Ordinarie utdelning ASAI 0.00 SEK
2023-04-28 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-03-20 Bokslutskommuniké 2022
2023-01-30 Extra Bolagsstämma 2022
2022-10-17 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-21 Split ASAI 10:1
2022-05-31 Ordinarie utdelning ASAI 0.00 SEK
2022-05-30 Årsstämma 2022
2022-04-29 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-17 Bokslutskommuniké 2021
2021-10-28 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-10 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-06-18 Årsstämma 2021
2021-05-24 Extra Bolagsstämma 2021
2021-05-20 Ordinarie utdelning ASAI 0.00 SEK
2021-04-27 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-18 Bokslutskommuniké 2020
2020-10-29 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-07-30 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-18 Ordinarie utdelning ASAI 0.00 SEK
2020-06-17 Årsstämma 2020
2020-05-18 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-27 Bokslutskommuniké 2019
2020-01-08 Extra Bolagsstämma 2019
2019-11-14 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-14 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-14 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-03-12 Split ASAI 30:1
2019-03-01 Ordinarie utdelning ASAI 0.00 SEK
2019-02-05 Bokslutskommuniké 2018
2018-11-06 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-16 Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-24 Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-04-27 Ordinarie utdelning ASAI 0.00 SEK
2018-04-26 Årsstämma 2018
2018-02-14 Bokslutskommuniké 2017
2018-02-13 Extra Bolagsstämma 2018

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorInformationsteknik
IndustriProgramvara
Artificial Solutions är ett teknikbolag inom AI. Bolagets plattform Teneo används av stora globala företagskunder. 2023 lanserades OpenQuestion, en röstbaserad lösning som ersätter traditionella knapptrycksmenyer när kunder ringer kundtjänst. Lösningen bygger på SaaS-plattformen Teneo, som finns tillgänglig på 86 språk och dialekter och som är fullt integrerbar med callcenter- och kontaktcentersystem. Bolaget grundades under 2001 och driver verksamhet i Europa och USA.
2019-06-28 09:00:00

Stockholm, 28 juni 2019 - Artificial Solutions (http://www.artificial-solutions.com/)®, ledande inom konversationell AI för företag, meddelar idag att de inleder partnerskap med Capgemini. Partnerskapet ger Capgemini tillgång till Artificial Solutions prisbelönta plattform Teneo® som en del av sina tjänster inom digital transformation.

Avancerad konversationell AI spelar en viktig roll i digital transformation. Att leverera skräddarsydd kunddialog, till att möjliggöra affärsförbättrande applikationer genom integration med annan teknik, såsom Robotic Process Automation (RPA) och olika VR applikationer. Samarbetet med Artifical Solutions kommer lyfta Capgeminis PerformAI strategi som är anpassad för att driva AI i stor skala, särskilt inom tjänster som ska öka kundlojalitet, driva försäljning och förbättra effektivitet. 

-Som en del av olika verksamheters digitala resa, bidrar konversations-AI till att förbättra dialog med både nuvarande och potentiella kunder, säger Anil Agarwal, chef för Capgemini Skandinaviska Business Unit. Artificial Solutions har en dokumenterad meritlista för att leverera komplexa globala lösningar inom konversationsbaserad AI. Vårt samarbete ger oss tillgång till denna unika plattform.

Teneo® gör det möjligt för utvecklare och företag att bygga konversationella AI-applikationer på 35 olika språk, som kan distribueras överallt. Flera globala företag inom ett brett spektrum av branscher använder redan Teneo®. Lösningen samlar allt som behövs för att skapa avancerade konversationella AI-applikationer i en och samma plattform.

-Vi är glada för att Capgemini har valt att samarbeta med oss, säger Russ Tarr, VP Sales EMEA hos Artificial Solutions. Deras kompetens inom komplexa affärsutmaningar, kombinerat med vår prisbelönta teknik och stora erfarenhet av att leverera framgångsrika implementeringar inom konversationell AI, gör oss till ett perfekt team.

Om Capgemini

Som en global ledare inom konsult- och tekniktjänster samt digital transformation ligger Capgemini i innovationens framkant. Vi möter därmed våra kunders behov inom molntjänster, digitalisering och plattformar. Med 50 års erfarenhet och en gedigen branschspecifik kompetens gör vi det möjligt för organisationer att förverkliga sina affärsmål genom ett brett spann av tjänster, från strategiarbete till drift- och förvaltningsuppdrag. Vi sätter människorna i fokus och drivs framåt av övertygelsen att med teknik realiserad affärsnytta åstadkoms av människor. Capgemini är multikulturellt med över 200 000 anställda i mer än 40 länder. 2018 omsatte Capgemini 13,2 miljarder euro.

Besök oss på www.capgemini.com. People matter, results count

Capgemini presskontakt:

Gunilla Resare

Tel:+ 47 450 02 542

E-mail: gunilla.resare@capgemini.com

Artificial Solutions presskontakt:

Sara Claridge

Tel: +44 07968 626838

E-mail: sara.claridge@artificial-solutions.com