10:05:43 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2024-10-24 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-21 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-26 Ordinarie utdelning ASAI 0.00 SEK
2024-06-25 Årsstämma 2024
2024-04-26 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-03-12 Bokslutskommuniké 2023
2023-10-26 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-23 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-27 Årsstämma 2023
2023-06-14 Ordinarie utdelning ASAI 0.00 SEK
2023-04-28 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-03-20 Bokslutskommuniké 2022
2023-01-30 Extra Bolagsstämma 2022
2022-10-17 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-21 Split ASAI 10:1
2022-05-31 Ordinarie utdelning ASAI 0.00 SEK
2022-05-30 Årsstämma 2022
2022-04-29 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-17 Bokslutskommuniké 2021
2021-10-28 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-10 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-06-18 Årsstämma 2021
2021-05-24 Extra Bolagsstämma 2021
2021-05-20 Ordinarie utdelning ASAI 0.00 SEK
2021-04-27 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-18 Bokslutskommuniké 2020
2020-10-29 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-07-30 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-18 Ordinarie utdelning ASAI 0.00 SEK
2020-06-17 Årsstämma 2020
2020-05-18 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-27 Bokslutskommuniké 2019
2020-01-08 Extra Bolagsstämma 2019
2019-11-14 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-14 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-14 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-03-12 Split ASAI 30:1
2019-03-01 Ordinarie utdelning ASAI 0.00 SEK
2019-02-05 Bokslutskommuniké 2018
2018-11-06 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-16 Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-24 Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-04-27 Ordinarie utdelning ASAI 0.00 SEK
2018-04-26 Årsstämma 2018
2018-02-14 Bokslutskommuniké 2017
2018-02-13 Extra Bolagsstämma 2018

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorInformationsteknik
IndustriProgramvara
Artificial Solutions är ett teknikbolag inom AI. Bolagets plattform Teneo används av stora globala företagskunder. 2023 lanserades OpenQuestion, en röstbaserad lösning som ersätter traditionella knapptrycksmenyer när kunder ringer kundtjänst. Lösningen bygger på SaaS-plattformen Teneo, som finns tillgänglig på 86 språk och dialekter och som är fullt integrerbar med callcenter- och kontaktcentersystem. Bolaget grundades under 2001 och driver verksamhet i Europa och USA.
2019-06-12 09:00:00

Stockholm, 12 Juni 2019 - Artificial Solutions (http://www.artificial-solutions.com/)® (FNSE:ASAI (https://finance.yahoo.com/quote/ASAI.ST?p=ASAI.ST)), ledande inom konversationell AI för företag, meddelar idag att de lanserar portalen Teneo Developers (https://www.teneo.ai/). Portalen är skapad för utvecklare som vill skapa virtuella assistenter med intelligent design och funktion men inte hittat lösningen för att lyckas.

"Majoriteten av de verktyg som finns inom området konversationell AI idag fungerar inte i verkligheten", säger Lawrence Flynn, VD för Artificial Solutions. "Du kan bygga en bot som gör simpla repetitiva uppgifter men när det finns behov för mer komplexa dialoger tvingas utvecklarna skapa det från grunden, i kod. Utvecklare blir frustrerade av att använda teknologi som inte är mogen nog för större företag. Teneo Developers är skapat utifrån behovet att skapa komplexa, avancerade konversationsapplikationer med hjälp av beprövad teknik, som är värda att kallas AI."

Utvecklare som använder Teneo Developers har möjligheten att ta sina chatbot-ideer till en ny nivå som andra utvecklingsverktyg inte kan erbjuda. Teneo förbättrar språkförståelsen i applikationer tack vare sin unika hybrida språkmodell som kombinerar nyttan av maskininlärning och en avancerad förståelse av språket. Därför är det möjligt att snabbt utveckla exakt och förutsägbar förståelse i applikationen.

Den hybrida språkmodellen innebär en kombination av lingvistisk förståelse och förstklassig dialoghantering. Teneo erbjuder alltså mer än simpel intent recognition, som innebär att applikationen känner igen vad för avsikt konversationen har och kan svara därefter. Plattformen möjliggör kontextmedvetna flerstegsdialoger som uppfyller användarens krav och därmed sätter Teneo ett steg före sina konkurrenter. Med intelligenta funktioner som uppgiftsbyte, att återgå till föregående uppgift, disambiguering och dynamiska svar blir upplevelsen mer mänsklig och kan dessutom levereras till vilken kanal som helst.

"Att få chatbots att bete sig enligt förväntan är en utmaning för utvecklare även om utvecklarna själva inte erkänner det. Genom Teneo Developers tillhandahåller vi en miljö där utvecklare kan lära sig mer om plattformen, testa sina idéer och bygga avancerade konversationella AI-applikationer som fungerar," säger Andy Peart, CMSO Artificial Solutions.

En av anledningarna till att större företag vill implementera konversationella applikationer är den data som dessa genererar. Utvecklare kommer åt informationen genom samma integrerade utvecklingsmiljö (IDE) som applikationen är byggd i. Detta möjliggör snabb optimering av applikationen, oavsett storlek och komplexitet, samtidigt som det minimerar kostnaderna för underhåll. En oberoende undersökning uppskattar att konversationella applikationer skapade i andra verktyg än Teneo kräver 300 % mer underhåll jämfört med de applikationer som byggs med hjälp av Teneo.

Teneo har också kapaciteten att hantera datum och tidskoncept, något som är fundamentalt för konversationer och som andra motsvarande produkter inte klarar av. Applikationer som skapas i Teneo integreras enkelt till andra plattformar via bland annat SDK, kanaler och API:er. Teneo Developers är kostnadsfritt i 90 dagar och erbjuds för tillfället endast på engelska, tyska och franska. I den fullständiga versionen av Teneo finns däremot stöd för ytterligare 32 olika språk, allt från baskiska till ukrainska.

Upptäck möjligheterna med Teneo på www.teneo.ai