03:43:44 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2025-02-19 Bokslutskommuniké 2024
2024-10-31 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-07-24 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-23 Ordinarie utdelning HUMBLE 0.00 SEK
2024-05-22 Årsstämma 2024
2024-05-02 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-19 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-02 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-07-25 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-22 Ordinarie utdelning HUMBLE 0.00 SEK
2023-05-19 Årsstämma 2023
2023-05-04 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-22 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-23 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-24 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-07-19 Extra Bolagsstämma 2022
2022-05-25 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-05-06 Ordinarie utdelning HUMBLE 0.00 SEK
2022-05-05 Årsstämma 2022
2022-02-25 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-26 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-11-24 Extra Bolagsstämma 2021
2021-08-27 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-28 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-05-07 Ordinarie utdelning HUMBLE 0.00 SEK
2021-05-06 Årsstämma 2021
2021-03-05 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-25 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-26 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-08-05 Extra Bolagsstämma 2020
2020-05-20 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-05-13 Ordinarie utdelning HUMBLE 0.00 SEK
2020-04-20 Årsstämma 2020
2020-02-20 Bokslutskommuniké 2019
2019-11-22 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-27 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-31 Ordinarie utdelning HUMBLE 0.00 SEK
2019-05-29 Årsstämma 2019
2019-05-23 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-04-09 Extra Bolagsstämma 2019
2019-02-26 Bokslutskommuniké 2018
2018-11-22 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-10-03 Extra Bolagsstämma 2018
2018-08-27 Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-06-01 Ordinarie utdelning HUMBLE 0.00 SEK
2018-05-31 Årsstämma 2018
2018-05-24 Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-02-23 Bokslutskommuniké 2017
2018-02-20 Extra Bolagsstämma 2017
2017-11-23 Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-08-25 Kvartalsrapport 2017-Q2
2017-06-01 Ordinarie utdelning HUMBLE 0.00 SEK
2017-05-31 Årsstämma 2017
2017-05-24 Kvartalsrapport 2017-Q1
2017-02-23 Bokslutskommuniké 2016
2016-11-23 Kvartalsrapport 2016-Q3
2016-10-03 Extra Bolagsstämma 2016
2016-08-25 Kvartalsrapport 2016-Q2
2016-05-24 Kvartalsrapport 2016-Q1
2016-04-06 Ordinarie utdelning HUMBLE 0.00 SEK
2016-04-05 Årsstämma 2016
2016-02-23 Bokslutskommuniké 2015
2015-11-23 Kvartalsrapport 2015-Q3
2015-08-31 Kvartalsrapport 2015-Q2
2015-05-18 Kvartalsrapport 2015-Q1
2015-02-24 Ordinarie utdelning HUMBLE 0.00 SEK
2015-02-23 Bokslutskommuniké 2014

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorHandel & varor
IndustriDagligvaror
Humble Group är en svensk koncern inriktad mot livsmedel och hälsa. Genom forskning och utveckling tillhandahåller gruppen ingredienser, processteknologi och färdiga produkter för tillverkningsindustrin, med försäljning av flera olika typer av socker- och kalorireducerade livsmedel. Bolaget gick tidigare under namnet Bayn Group och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2019-03-12 09:05:00

Styrelsen i Bayn Europe AB (Publ) ("Bayn" eller "Bolaget") har kallat till extra bolagsstämma för att besluta om att dela ut vederlagsfria teckningsoptioner till Bolagets aktieägare. Syftet är att ge samtliga aktieägare möjlighet att teckna aktier till motsvarande villkor som i den riktade emissionen som nyligen genomfördes.

En (1) teckningsoption tilldelas för sex (6) aktier. En (1) teckningsoption medför rätten att teckna en (1) ny aktie till ett lösenpris på 1,10 kronor per aktie. Datum för teckning av aktier genom utnyttjande av teckningsoptionerna är från och med 13 juni 2019 till och med 18 juni 2019. Övriga villkor framgår av kallelsen till extra bolagsstämma som har publicerats i ett separat pressmeddelande.

Bayn har under 2018 har Bayn levererat på en rad viktiga punkter såsom kvalitetssystem, en fokuserad organisationsstruktur och en ökad tillverkningskapacitet. Resultatet blev att sockerersättaren EUREBA® etablerades på marknaden och att försäljningen nu ökar. Det sker visserligen från en låg nivå, men med en stadig ökning i takt med att kunderna lär sig fördelen med produkten.

Den närmaste framtiden handlar mycket om att etablera ett koncept för e-marketing som bland annat innehåller ett starkt inslag av content-marketing som till exempel kan spridas via hemsidan, influencers eller genom mailkampanjer.