14:48:58 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2022-08-17 Extra Bolagsstämma 2022
2022-05-20 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-26 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-27 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-19 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-05-19 Årsstämma 2021
2021-04-29 Ordinarie utdelning IAPO 0.00 SEK
2021-02-24 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-18 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-20 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-29 Ordinarie utdelning IAPO 0.00 SEK
2020-06-26 Årsstämma 2020
2020-05-20 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-18 Bokslutskommuniké 2019
2019-11-14 Extra Bolagsstämma 2019
2019-11-12 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-20 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-14 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-04-25 Ordinarie utdelning IAPO 0.00 SEK
2019-04-24 Årsstämma 2019
2019-02-27 Bokslutskommuniké 2018
2018-10-17 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-07-19 Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-06-08 Årsstämma 2018
2018-04-17 Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-04-16 Ordinarie utdelning IAPO 0.00 SEK
2018-02-09 Bokslutskommuniké 2017
2017-10-20 Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-09-08 Extra Bolagsstämma 2017
2017-07-26 Kvartalsrapport 2017-Q2

Beskrivning

LandSverige
SektorHandel & varor
IndustriDetaljhandel
iApotek är en apotekskedja. Störst verksamhet återfinns på den svenska marknaden, där produktutbudet innefattar både läkemedel och kosmetika. Produktutbudet är brett och består av kosttillskott, hudprodukter, allergiprodukter, träning och viktprodukter. Utöver återfinns produkter som används mot infektion, feber och värk. Huvudkontoret ligger i Stockholm.
2020-10-21 08:49:01

De preliminära försäljningssiffrorna för koncernen under september månad uppgick till 3,2 MSEK (3,5 MSEK 2019). En månad där försäljningen blev något mindre för både butiken och online försäljningen jämfört med föregående år.

Butikens försäljning fortsatte på samma nivåer som föregående månad och påverkas ännu av en negativ Coronaeffekt. Online försäljningens utfall blev 1,5 MSEK (1,7 MSEK 2019). En av orsakerna till det lägre utfallet på onlineverksamheten kan härledas till en försiktigare marknadsföringsstrategi och minskade insatser för reklam jämfört med föregående år. En vald strategi med målsättning att förbättra vårt rörelseresultat. Detta är i regel en period som innebär att försäljningen går ner på lägre nivåer överlag. En något mindre aggressiv strategi under sådan period gör förhoppningsvis också att vi kan gå in starkare och öka upp insatserna inför kommande försäljningstoppar och högtider som Black Friday och julhandeln.