Kurs & Likviditet
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Sektor | Handel & varor |
Industri | Detaljhandel |
De preliminära försäljningssiffrorna för koncernen under september månad uppgick till 3,2 MSEK (3,5 MSEK 2019). En månad där försäljningen blev något mindre för både butiken och online försäljningen jämfört med föregående år.
Butikens försäljning fortsatte på samma nivåer som föregående månad och påverkas ännu av en negativ Coronaeffekt. Online försäljningens utfall blev 1,5 MSEK (1,7 MSEK 2019). En av orsakerna till det lägre utfallet på onlineverksamheten kan härledas till en försiktigare marknadsföringsstrategi och minskade insatser för reklam jämfört med föregående år. En vald strategi med målsättning att förbättra vårt rörelseresultat. Detta är i regel en period som innebär att försäljningen går ner på lägre nivåer överlag. En något mindre aggressiv strategi under sådan period gör förhoppningsvis också att vi kan gå in starkare och öka upp insatserna inför kommande försäljningstoppar och högtider som Black Friday och julhandeln.