Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorInformationsteknik
IndustriKommunikation
M.O.B.A Network är verksamma inom spelindustrin. Bolaget förvaltar över ett flertal nätverk som drivs utifrån egenutvecklade teknologiska plattformar. Nätverken möjliggör för användarna att diskutera och dela ideér kring spel inom olika genre. Störst verksamhet återfinns inom den nordiska marknaden, där kunderna återfinns bland privata aktörer. Huvudkontoret ligger i Stockholm.

2020-11-19 Bokslutskommuniké 2021
2020-08-20 Kvartalsrapport 2021-Q3
2020-05-14 Kvartalsrapport 2021-Q2
2020-02-21 Bokslutskommuniké 2019
2020-02-21 Kvartalsrapport 2021-Q1
2020-01-14 14:53:16

Annonsintäkterna för M.O.B.A Network's (M.O.B.A) varumärken fortsatte att utvecklas positivt under december 2019 och uppgick till ca. 3,4 MSEK, vilket jämfört med december 2018 motsvarar en ökning om ca. 37% (ca. 2,5 MSEK).

Såväl annonsförsäljning som trafik utvecklades positivt under hela kvartalet, under perioden oktober-december gjordes ca. 90 000 000 besök till M.O.B.A's varumärken. De kommande kvartalen ser spännande ut, framför allt gällande League of Legends som utökar sin spelkatalog med Legends of Runeterra där M.O.B.A redan etablerat sig innan spelet finns tillgängligt genom Runeterrafire.com, samt etablering på mobil och konsol med Teamfight Tactics, där M.O.B.A är väletablerat genom MOBAFire och Wild Rift.