Kurs & Likviditet
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | Nordic SME Sweden |
Sektor | Telekom & Media |
Industri | Media |
News55 och Cape Media AB har ingått ett treårigt samarbetsavtal där Cape Media AB ansvarar för annonsförsäljningen på News55.se:s digitala annonsytor med betoning på nyhetsbrev, nativeförsäljning och EDR (Elektronisk direktmarknadsföring). Displayannonser är undantaget. Avtalet beräknas bidra till News55:s omsättning med ca 7,5 miljoner kr 2020.
Som tidigare har kommunicerats har orderingången från Cape Medias försäljning legat på ca 500 tkr i månaden under Q2. Mot bakgrund av den fina trenden i försäljningen har ett treårigt avtal upprättats.
- Det här avtalet säkrar våra intäkter från våra natives och nyhetsbrev. CAPE Media har lyckats skapa ett riktigt vinnarteam som säljer våra digitala erbjudanden och jag ser fram emot att se hur affären kommer att fortsätta utvecklas, säger Fredrik Lundberg News55:s VD och medgrundare.
Samarbetet mellan Cape Media och News55 inleddes i slutet av 2018 och nu går parterna in i ett långsiktigt samarbete.
- News55 har skapat en både trovärdig och effektfull plattform för att kommunicera med Sveriges alla 55+. Vi ser verkligen fram emot att få ta vara på den och utveckla en framgångsrik annonsaffär ihop de kommande åren. Det är vår uppgift att nu hjälpa alla Sveriges annonsörer att på ett effektivt sätt nå fram till den här köpstarka och livsglada målgruppen, säger Tobias Björkman CAPE Medias VD.
CAPE Media är en sälj- och affärsutvecklingspartner inom media som med en komplett organisation tillhandahåller säljledning, produktion, innovation och teknik för att skapa lönsamma affärsresultat för medieägare och annonsörer.