06:37:39 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2024-10-25 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-07-11 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-06 Ordinarie utdelning LOGI B 0.00 SEK
2024-05-06 Ordinarie utdelning LOGI A 0.00 SEK
2024-05-03 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-05-03 Årsstämma 2024
2024-02-16 Bokslutskommuniké 2023
2024-01-25 Extra Bolagsstämma 2024
2023-10-27 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-07-14 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-07-14 Extra Bolagsstämma 2023
2023-05-08 Ordinarie utdelning LOGI A 0.00 SEK
2023-05-08 Ordinarie utdelning LOGI B 0.00 SEK
2023-05-05 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-05 Årsstämma 2023
2023-02-17 Bokslutskommuniké 2022
2022-10-26 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-07-15 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-09 Ordinarie utdelning LOGI B 0.00 SEK
2022-05-09 Ordinarie utdelning LOGI A 0.00 SEK
2022-05-06 Årsstämma 2022
2022-05-06 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-18 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-26 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-11-23 Split LOGI B 10:1
2021-11-23 Split LOGI A 10:1
2021-10-22 Extra Bolagsstämma 2021
2021-08-27 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-10 Ordinarie utdelning LOGI A 0.00 SEK
2021-05-07 Årsstämma 2021
2021-05-07 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-12 Bokslutskommuniké 2020
2020-10-23 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-10-15 Extra Bolagsstämma 2020
2020-08-26 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-05-08 Ordinarie utdelning LOGI A 0.00 SEK
2020-05-07 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-05-07 Årsstämma 2020
2020-02-14 Bokslutskommuniké 2019
2019-12-19 Extra Bolagsstämma 2019
2019-10-25 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-16 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-08 Ordinarie utdelning LOGI A 0.00 SEK
2019-05-07 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-07 Årsstämma 2019
2019-02-14 Bokslutskommuniké 2018
2018-10-26 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-16 Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-07 Ordinarie utdelning LOGI A 0.00 SEK
2018-05-04 Årsstämma 2018
2018-05-04 Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-02-16 Bokslutskommuniké 2017
2017-10-24 Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-08-16 Kvartalsrapport 2017-Q2
2017-05-12 Ordinarie utdelning LOGI A 1.00 SEK
2017-05-11 Årsstämma 2017
2017-05-11 Kvartalsrapport 2017-Q1
2017-02-16 Bokslutskommuniké 2016
2016-10-19 Kvartalsrapport 2016-Q3
2016-08-18 Kvartalsrapport 2016-Q2
2016-04-20 Ordinarie utdelning LOGI A 1.50 SEK
2016-04-19 Kvartalsrapport 2016-Q1
2016-04-19 Årsstämma 2016
2016-02-24 Extra Bolagsstämma 2016
2016-02-18 Bokslutskommuniké 2015
2015-10-21 Kvartalsrapport 2015-Q3
2015-08-20 Kvartalsrapport 2015-Q2
2015-04-30 Ordinarie utdelning LOGI A 1.00 SEK
2015-04-29 Kvartalsrapport 2015-Q1
2015-04-29 Årsstämma 2015
2015-02-18 Bokslutskommuniké 2014
2014-10-21 Kvartalsrapport 2014-Q3
2014-08-20 Kvartalsrapport 2014-Q2
2014-04-30 Ordinarie utdelning LOGI A 0.00 SEK
2014-04-29 Årsstämma 2014
2014-04-29 Kvartalsrapport 2014-Q1
2014-02-19 Bokslutskommuniké 2013
2013-10-18 Kvartalsrapport 2013-Q3
2013-08-20 Kvartalsrapport 2013-Q2
2013-04-26 Ordinarie utdelning LOGI A 1.50 SEK
2013-04-25 Kvartalsrapport 2013-Q1
2013-04-25 Årsstämma 2013
2013-02-15 Bokslutskommuniké 2012
2012-10-19 Kvartalsrapport 2012-Q3
2012-08-17 Kvartalsrapport 2012-Q2
2012-04-27 Ordinarie utdelning LOGI A 3.00 SEK
2012-04-26 Årsstämma 2012
2012-04-26 Kvartalsrapport 2012-Q1
2012-02-17 Bokslutskommuniké 2011
2011-11-25 Extra Bolagsstämma 2011
2011-10-21 Kvartalsrapport 2011-Q3
2011-08-19 Kvartalsrapport 2011-Q2
2011-04-15 Ordinarie utdelning LOGI A 4.50 SEK
2011-04-14 Årsstämma 2011
2011-04-14 Kvartalsrapport 2011-Q1
2011-02-18 Bokslutskommuniké 2010
2010-10-21 Kvartalsrapport 2010-Q3
2010-08-20 Kvartalsrapport 2010-Q2
2010-04-23 Ordinarie utdelning LOGI A 3.50 SEK
2010-04-22 Kvartalsrapport 2010-Q1
2010-02-19 Bokslutskommuniké 2009
2009-10-29 Kvartalsrapport 2009-Q3
2009-08-20 Kvartalsrapport 2009-Q2
2009-04-24 Ordinarie utdelning LOGI A 0.00 SEK
2009-04-23 Årsstämma 1
2009-04-23 Kvartalsrapport 2009-Q1

Beskrivning

LandSverige
ListaMid Cap Stockholm
SektorFastigheter
IndustriFörvaltning
Logistea är ett fastighetsbolag. Portföljen av fastigheter utgörs huvudsakligen av lokaler för lager, logistik och industri. Fastigheterna ägs och förvaltas under gemensamt varumärke. Verksamhet återfinns huvudsakligen inom den nordiska marknaden, där bolaget avser att utveckla fastighetsprojekt runtom större tillväxtregioner. Huvudkontoret ligger i Stockholm.
2016-08-18 08:00:00
Odd Molly International AB (publ) Stockholm den 18 augusti 2016, Regulatorisk information

Investeringar fortsätter att leverera tillväxt

1 JANUARI - 30 JUNI 2016                     
  • Den totala nettoomsättningen uppgick till 199,1 MSEK (157,3), en ökning med 27 procent.
  • Bruttovinstmarginalen uppgick till 54,9 procent (54,7).
  • Rörelseresultatet uppgick till 5,9 MSEK (3,3).
  • Resultat efter skatt uppgick till 3,0 MSEK (2,7).
  • Resultat per aktie före utspädning uppgick till 0,51 SEK (0,47).
1 APRIL - 30 JUNI 2016
  • Den totala nettoomsättningen uppgick till 81,4 MSEK (56,6), en ökning med 44 procent.
  • Bruttovinstmarginalen uppgick till 56,0 procent (55,5).
  • Rörelseresultatet uppgick till -2,5 MSEK (-6,2).
  • Resultat efter skatt uppgick till -2,9 MSEK (-5,0).
  • Resultat per aktie före utspädning uppgick till -0,51 SEK (-0,86).
Händelser under och efter kvartalet
  • Den 18 april tillträdde Johanna Palm som ny CFO.
  • Årsstämma i Odd Molly ägde rum den 19 april. Samtliga beslut fattades i enlighet med till stämman framförda förslag.
  • I maj öppnade Odd Molly koncernens första egna butik i Norge, på Karl Johans gate i Oslo.
  • I juni öppnades en Odd Molly-butik i Vail, USA, via en lokal återförsäljare.

[removed graphic]

VD kommenterar utvecklingen

Inget sker av en slump, vi förflyttar oss i linje med beslutad strategi. För fyra år sedan började Odd Molly en förändringsresa för att skapa tillväxt. En resa med stegvisa förändringar där första prioritet var att förbättra sortimentet och skapa ett tydligt stilkoncept. Steg två var att öka kontrollen och kundfokus i distributionsledet, då försäljningen främst skedde genom endast en kanal; wholesale. En fantastisk kanal med starka återförsäljare. Men vi visste redan då att alltmer av försäljningen i vårt segment skulle komma att ske på nätet. Därför inledde vi också en satsning med målet att bli riktigt bra på försäljning digitalt. Samtidigt beslutade vi oss för att etablera fler egna butiker och shop-in-shops hos våra återförsäljare för att stärka varumärket, och därmed försäljningen.

Utvecklingen för det första halvåret 2016 fortsätter att bevisa strategin - och idag rapporterar vi försäljningsmässig all-time-high på tolv månaders basis. Försäljningen under det andra kvartalet ökade kraftigt med 44 procent, mycket som en konsekvens av vårt målmedvetna arbete att öka andelen retail och minska våra säsongsvariationer. Den förändrade strategin får särskilt stor positiv effekt på det andra kvartalet som med tidigare modell var säsongsmässigt litet. Sammantaget för årets första sex månader ökade koncernens omsättning med 27 procent, främst drivet av e-handel och nya butiker. Samtidigt nästan fördubblar vi rörelseresultatet för halvåret till närmare 6 MSEK att jämföra med drygt 3 MSEK året innan.

Tillväxt i alla kanaler

Det är extra roligt att vi idag ser att e-handeln - vår egen och andras - i allra högsta grad driver tillväxten, samtidigt som alla andra kanaler också växer. Odd Mollys egen webbshop fortsätter att utvecklas fantastiskt bra, våra nya butiker tillför fin försäljning och vi växer även i grossistledet.

Vi fortsätter öppna nya butiker, forma nya samarbeten och förbättra det vi har. Sverige är fortfarande loket i utvecklingen, men vi lär, justerar och satsar även på våra utländska marknader där vi har betydligt mer att ge.

Under kvartalet öppnade vi vår första butik på den norska marknaden på Karl Johans gate i Oslo. Vi bedömer att det är ett viktigt steg för att öka kännedom och försäljning i Norge.

Vår samarbetspartner i Vail, USA, såg att efterfrågan på Odd Mollys plagg var så stark att de ville öppna en egen Odd Molly-butik, vilket de gjorde under våren. Inga stora volymer i koncernens sammanställning, men också här ser vi en möjlighet att, till låg risk, stärka varumärket internationellt på en ort med stor genomströmning av människor från hela världen.

Tillväxt på flera fronter

Vi fortsätter också utveckla Odd Mollys stilkoncept och lansera nya produktgrupper. Nytt för i år är en skokollektion, som sålt mycket bra. Odd Mollys första sportlinje finns i butik sedan april och en vacker underklädeskollektion når konsumenterna i november.

Vi har alltså ett tydligt tillväxtfokus; vi har investerat stort i butiker och vår egen webbshop, som driver tillväxten. Vi ska, precis som vår musa Molly, fortsätta våga gå vår egen väg. Självklart med ordning och reda, och med kontroll på både kostnader och likviditet.

Jag är så stolt över alla som bidrar till att driva Odd Molly framåt!

Anna Attemark, VD

För fullständigt rapport, se bifogad pdf.