2020-02-17 10:30:00

Försäljningen under kvartalet uppgick till 0 mkr (4,4 mkr), vi räknade med 7 mkr. Avvikelsen berodde på att ingen projektleverans skett under kvartalet. Iconovos avtal är konstruerade på så vis att kunden betalar en något större andel av projektet under första året, och relativt mindre under resterande projekttid. Fördelen med upplägget är en minimerad riskexponering för Iconovo genom ett starkt kassaflöde, nackdelen är att faktureringsflödet blir ojämnt, vilket är tydligt för året då bolaget främst har arbetat med två stora kundprojekt i mogen fas.
Tidigare bedömde vi att Symbicort-projektet med CBC skulle slutföras under 2020 för att lanseras under 2021. Men på grund av en något utdragen tillvägagångsprocess från CBC samt att vi har fått en bättre förståelse för hur affären ser ut skjuter vi vår förväntan på slutförandet av projektet till 2021 och lanseringen till 2022. Trotts detta höjer vi vårt motiverade värde på bolaget till 82 kr per aktier (67) baserat på att Mylan visar att det kan gå betydligt snabbare att ta marknadsandelar på den amerikanska marknaden än vi tidigare räknat med. Därmed ser vi hög potential i aktien till en medelhög risk.

Läs den fullständiga analysen: https://links.penser.se/f/a/ico_20200217.pdf

Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på www.penser.se