2019-11-11 14:00:00

Ziccum är inne i en intensiv fas där fokus ligger på de under året ingångna samarbetena. Gällande utvärderingen med ett utvecklingsbolag i vaccinationsbranschen så har Ziccum levererat material till bolaget, och inväntar resultat tillbaka kring årsskiftet. Givet ett positivt resultat så bör nyheter komma allmänheten tillhanda under H1'19. Det kan komma i form av ett utökat samarbetsprojekt eller en direkt licensiering av Ziccums teknologi. Ziccum ska under december månad även lämna in material till den andra aviserade partnern, ett globalt läkemedelsbolag. Deras utvärdering tar sedan sannolikt några månader. Även här kan vi sannolikt räkna med nyheter H1'19, givet positiva resultat. Vi har tittat på ett antal scenarier för samarbeten med vaccintillverkare där Ziccum skulle kunna licensiera ut sin teknologi mot royaltybetalningar. Givet dessa scenerier bedömer vi att Ziccumaktien på nuvarande kurs erbjuder en investering med hög potential, om än till en hög risk.

Läs den fullständiga analysen: https://links.penser.se/f/a/zicc_20191111.pdf

Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på www.penser.se