16:55:07 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2025-02-13 Bokslutskommuniké 2024
2024-10-18 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-15 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-16 Ordinarie utdelning READ 0.00 SEK
2024-05-15 Årsstämma 2024
2024-04-17 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-08 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-09 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-17 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-14 Ordinarie utdelning READ 0.00 SEK
2023-06-13 Årsstämma 2023
2023-04-26 Extra Bolagsstämma 2022
2023-04-25 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-16 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-11 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-11 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-11 Ordinarie utdelning READ 0.00 SEK
2022-05-10 Årsstämma 2022
2022-05-05 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-03 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-11 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-12 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-12 Ordinarie utdelning READ 0.00 SEK
2021-05-11 Årsstämma 2021
2021-05-06 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-18 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-12 Kvartalsrapport 2020-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorTelekom & Media
IndustriMedia
Readly är verksamma inom mediebranschen. Bolaget erbjuder ett brett utbud av digitala abonnemangstjänster, där plattformen sammankopplar ett flertal förlag och utgivare på global nivå. Användarna består huvudsakligen av privata aktörer som signar upp sig via prenumeration för att vidare få ta del av dagstidningar, magasiner, reportage, intervjuer och olika skildringar i mobilanpassat format. Bolaget innehar störst närvaro inom den europeiska marknaden. Huvudkontoret ligger i Stockholm.
2021-05-27 08:00:00

Tomas Montan tillträder som Chief Product Officer på den digitala magasinappen Readly och blir en del av ledningsgruppen. Med erfarenhet från ledande roller på NENT Groups streamingtjänst Viaplay och nätbokhandeln Adlibris, kommer Montan att leda nästa våg av innovation inom Readlys tjänster och plattform.

[image] Tomas Montan har en imponerande meritlista av ledande produktinnovation och initiativ som driver kundtillväxt, närmast från CPO-rollen hos Adlibris där han ansvarade för teknikutveckling, produktstrategi och användarupplevelse. Dessförinnan ledde Montan arbetet, som CPO inom MTG, att skapa en användarupplevelse i framkant inklusive produktstrategi, produktledning, kundutveckling och produktdesign. Under hans ledarskap utökade han och hans team framgångsrikt Viaplays streamingtjänst från några tusen till miljoner betalande prenumeranter.
I sin roll som Chief Product Officer på Readly kommer Tomas Montan fortsätta att leda produktutvecklingen i linje med Readlys vision om att föra magasinens magi in i framtiden och skapa en ännu mer inspirerande och engagerande upplevelse som tillgodoser användarnas ökade efterfrågan på kvalitetsinnehåll.
- Som Europaledande prenumerationstjänst inom "allt-du-kan-läsa", på en marknad värderad till 60 miljarder dollar, möter Readly konsumenternas efterfrågan på lättillgänglig, digital åtkomst till relevant och inspirerande innehåll. Jag är övertygad om att Tomas erfarenhet och ledarskap kommer bidra starkt till att vi når våra ambitiösa innovationsmål tillsammans med hans team, säger Maria Hedengren, VD på Readly.
- Den vägledande principen bakom mitt arbete har alltid varit att skapa värde för användaren. Det starka användarengagemanget och de höga kundbetyg som Readly har är därför något som jag dras till och är imponerad av. Jag är mycket glad över möjligheten att tillsammans med Readly-teamet få innovera till förmån för våra prenumeranter och stödja Readlys fortsatta tillväxtresa som pionjärer och marknadsledare med en fantastisk produkt- och användarupplevelse, säger Tomas Montan.  
För mer information
Linnéa Aguero, Head of PR & Communications
+ 725 03 32 31, linnea.aguero@readly.com
Om Readly
Readly är en digital prenumerationstjänst som ger användare obegränsad tillgång till närmare 5000 nationella och internationella magasin - allt i en app. Bolaget, som grundades av Joel Wikell i Växjö 2012, är idag en ledande aktör inom digitala magasinprenumerationer i Europa med användare på 50 marknader. I samarbete med 900 förlag över hela världen digitaliserar Readly magasinindustrin. Vårt syfte är ta magasinens magi in i framtiden så att kvalitativt innehåll förblir något som upptäcks och lever vidare. Under 2020 distribuerade Readly över 140 000 utgåvor av magasin och tidningar som har lästs 99 miljoner gånger. www.readly.com