02:13:20 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2025-02-24 Kvartalsrapport 2025-Q2
2024-12-18 Årsstämma 2025
2024-09-27 Bokslutskommuniké 2024
2024-02-23 Kvartalsrapport 2024-Q2
2023-12-19 Ordinarie utdelning SONE 0.00 SEK
2023-12-18 Årsstämma 2024
2023-09-27 Bokslutskommuniké 2023
2023-02-24 Kvartalsrapport 2023-Q2
2022-12-19 Ordinarie utdelning SONE 0.00 SEK
2022-12-16 Årsstämma 2023
2022-09-27 Bokslutskommuniké 2022
2022-02-25 Kvartalsrapport 2022-Q2
2021-12-20 Ordinarie utdelning SONE 0.00 SEK
2021-12-17 Årsstämma 2022
2021-09-17 Bokslutskommuniké 2021
2021-02-25 Kvartalsrapport 2021-Q2
2020-12-18 Ordinarie utdelning SONE 0.00 SEK
2020-12-17 Årsstämma 2021
2020-09-25 Bokslutskommuniké 2020
2020-05-26 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-02-26 Kvartalsrapport 2020-Q2
2019-12-18 Ordinarie utdelning SONE 0.00 SEK
2019-12-17 Årsstämma 2020
2019-11-27 Kvartalsrapport 2020-Q1
2019-09-17 Bokslutskommuniké 2019
2019-05-29 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-02-14 Kvartalsrapport 2019-Q2
2018-12-20 Ordinarie utdelning SONE 0.00 SEK
2018-12-19 Årsstämma 2019
2018-11-12 Kvartalsrapport 2019-Q1
2018-09-19 Bokslutskommuniké 2018
2018-04-25 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-01-31 Kvartalsrapport 2018-Q2
2017-12-20 Ordinarie utdelning SONE 0.00 SEK
2017-12-19 Årsstämma 2018
2017-10-31 Kvartalsrapport 2018-Q1
2017-08-28 Bokslutskommuniké 2017
2017-04-24 Kvartalsrapport 2017-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorInformationsteknik
IndustriKommunikation
Sonetel är verksamt inom IT-sektorn. Bolaget utvecklar mjukvarulösningar med särskild inriktning mot kommunikationstjänster. Mjukvaruplattformen baseras på SAAS (Software-As-a-Service) vilket möjliggör intern- och extern kommunikation bland anställda via röst, video och text. Initialt nyttjar kunderna bolagets plattform gratis för att därefter vid intresse kunna övergå till valfri prismodell och abonnemang. Bolaget bildades 2005 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2021-07-13 11:30:00

Svenska Sonetels AI-tjänst (Artificiell Intelligens) utökas till att ha stöd för 20 språk. Tjänsten hjälper småföretag effektivisera sin kundtjänst genom att ge anställda svarsförslag när de hanterar inkommande kundfrågor.

E-handelsföretag och andra småföretag kan snabbt öka sin försäljning om de erbjuder kundtjänst via chatt. Enligt Forrester så är över hälften av alla vuxna i USA benägna att avbryta sitt online-köp om de inte kan få ett snabbt svar på sina frågor. Att erbjuda chatt är därför ett effektivt sätt att fånga upp osäkra kunderna och öka försäljningen.

Trots det är det få småföretag som idag gör sig tillgängliga via chatt för sina kunder. 

"Det är svårt för småföretag att hinna med." säger Henrik Thomé, VD "Vår AI-funktion gör det möjligt att hantera kund-chatt på kortare tid."

Till skillnad från chatt-botar, som kommunicerar direkt med slutkunder, så kommunicerar Sonetels lösning istället med småföretagets anställda.

"Småföretag har inte tillräckligt med resurser för att skapa fungerande AI-baserade chatt-botar. " säger Henrik Thomé "Vårt AI fungerar istället som en assistent till den anställde i småföretaget, genom att ge svarsförslag som de kan skicka vidare till slutkunden med ett klick och på så sätt spara tid."

Tidsbesparingen för småföretaget ligger mellan 15-20%.

Den expanderade AI-funktionen beskrivs utförligt här: https://sonetel.com/en/suggested-answers-now-in-20-languages/

Om Sonetel
Sonetel är ett svenskt företag som tillhandahåller en Software-As-A-Service tjänst för småföretag globalt. Bolaget har hittills över 170 000 betalande kunder i över 170 länder. Huvuddelen av företagets ca 30 anställda arbetar i dotterbolaget i Indien. Bolagets aktie (SONE) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser (e-post: ca@gwkapital.se,telefon: 08-503 000 50).

Mer information om bolaget finns på www.sonetel.com/sv/investerare/

Kontakt

Henrik Thomé, VD
Telefon: 08-525 060 11
henrik@sonetel.com