13:40:22 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2024-05-16 Ordinarie utdelning TOUCH 0.00 SEK
2024-05-15 Årsstämma 2024
2024-04-30 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-12 Bokslutskommuniké 2023
2023-10-31 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-18 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-15 Ordinarie utdelning TOUCH 0.00 SEK
2023-05-12 Årsstämma 2023
2023-04-28 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-10 Bokslutskommuniké 2022
2022-10-31 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-19 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-09 Ordinarie utdelning TOUCH 0.00 SEK
2022-04-29 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-12 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-26 Extra Bolagsstämma 2021
2021-10-29 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-20 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-17 Ordinarie utdelning TOUCH 0.00 SEK
2021-05-14 Årsstämma 2021
2021-04-30 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-12 Bokslutskommuniké 2020
2020-10-30 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-14 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-05-15 Årsstämma 2020
2020-05-14 Ordinarie utdelning TOUCH 0.00 SEK
2020-04-30 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-13 Bokslutskommuniké 2019
2019-10-31 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-30 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-18 Årsstämma 2019
2019-06-10 Ordinarie utdelning TOUCH 0.00 SEK
2019-05-31 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-02-28 Bokslutskommuniké 2018
2018-11-30 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-31 Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-31 Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-05-21 Ordinarie utdelning TOUCH 0.00 SEK
2018-05-18 Årsstämma 2018
2018-02-28 Bokslutskommuniké 2017

Beskrivning

LandSverige
ListaSpotlight
SektorInformationsteknik
IndustriProgramvara
Touchtech är verksamt inom IT-sektorn. Bolaget tillhandahåller digitaliseringslösningar anpassade mot aktörer inom detaljhandeln. Bolagets produkt baseras på en egenutvecklad mjukvaruplattform som gör det möjligt för handlare att presentera produktsortimentet på touchskärmar. Utöver produkterna erbjuder bolaget konsultationstjänster som strategiutveckling, utbildning, samt installationstjänster och support. Touchtech grundades under 2008 och har sitt huvudkontor i Göteborg.
2021-02-19 09:43:25

Touchtech och BESTSELLER har ingått ett nytt tilläggsavtal för Touchtech Showroom med ambitionen att färdigställa lösningen till tredje kvartalet 2021. Utvecklingen kommer ske iterativt med frekventa leveranser de kommande 4-6 månaderna. BESTSELLER finansierar den allokerade utvecklingstiden som kan justeras inför respektive ny iteration. Det är därför i dagsläget svårt att bedöma exakta ordervärdet men Touchtech uppskattar att det rör sig om 300 000 - 500 000 SEK per månad. Arbetet påbörjas omgående.

Parallellt kommer parterna att förhandla om ett licensavtal för tjänsten som aktiveras när båda parter tillsammans anser Touchtech Showroom vara färdigställd.

Touchtech Showroom används redan av B2B-säljare på flertalet nya marknader för VERO MODA. Feedbacken har överlag varit väldigt positivt och andra marknader och varumärken inom Bestseller-koncernen har utryckt intresse av att ansluta till detta projekt.

Nicklas Pilgaard Morbjerg, Business Developer på BESTSELLER, kommenterar:

At BESTSELLER, we work purposefully to optimize business processes and especially to find new digital opportunities to service our customers. That is why we are in the process of scaling up the solutions, like Touchtech Showroom, that enable our B2B customers to reap the benefits of our digital investments."

För ytterligare information, vänligen kontakta

Deniz Chaban, VD
deniz@touchtech.com

Om Touchtech

At Touchtech, we have a mission: to solve retail's challenges with products that delight and inspire. As the company behind the market leading and ground-breaking Endless-Aisle software products - Vendo, Digital Venue and Lima - we enable retailers around the world to digitalize their retail work-flows using interactive solutions. From car dealerships to retail stores, pop-up concepts to B2B-showrooms, our products are extending what's possible when integrating online with offline, delivering on the promise to increase sales, profitability and enrich customer experience in physical spaces.