00:48:57 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2024-05-16 Ordinarie utdelning TOUCH 0.00 SEK
2024-05-15 Årsstämma 2024
2024-04-30 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-12 Bokslutskommuniké 2023
2023-10-31 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-18 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-15 Ordinarie utdelning TOUCH 0.00 SEK
2023-05-12 Årsstämma 2023
2023-04-28 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-10 Bokslutskommuniké 2022
2022-10-31 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-19 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-09 Ordinarie utdelning TOUCH 0.00 SEK
2022-04-29 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-12 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-26 Extra Bolagsstämma 2021
2021-10-29 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-20 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-17 Ordinarie utdelning TOUCH 0.00 SEK
2021-05-14 Årsstämma 2021
2021-04-30 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-12 Bokslutskommuniké 2020
2020-10-30 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-14 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-05-15 Årsstämma 2020
2020-05-14 Ordinarie utdelning TOUCH 0.00 SEK
2020-04-30 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-13 Bokslutskommuniké 2019
2019-10-31 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-30 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-18 Årsstämma 2019
2019-06-10 Ordinarie utdelning TOUCH 0.00 SEK
2019-05-31 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-02-28 Bokslutskommuniké 2018
2018-11-30 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-31 Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-31 Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-05-21 Ordinarie utdelning TOUCH 0.00 SEK
2018-05-18 Årsstämma 2018
2018-02-28 Bokslutskommuniké 2017

Beskrivning

LandSverige
ListaSpotlight
SektorInformationsteknik
IndustriProgramvara
Touchtech är verksamt inom IT-sektorn. Bolaget tillhandahåller digitaliseringslösningar anpassade mot aktörer inom detaljhandeln. Bolagets produkt baseras på en egenutvecklad mjukvaruplattform som gör det möjligt för handlare att presentera produktsortimentet på touchskärmar. Utöver produkterna erbjuder bolaget konsultationstjänster som strategiutveckling, utbildning, samt installationstjänster och support. Touchtech grundades under 2008 och har sitt huvudkontor i Göteborg.
2020-11-27 08:00:00

Teknologin bakom Touchtech Showroom-lösningen som utvecklats i samarbete med Bestseller under två år lanseras nu under ett eget varumärke, Digital Venue. Hemsidan för tjänsten blir https://www.digitalvenue.app/.

Digital Venue är mer än bara ett mjukvaru-verktyg för att digitalisera fysiska showroom med hjälp av stora touchskärmar. Framförallt, sedan Corona-pandemins början, har det också anpassats till att möjliggöra en virtuell mötesplats för varumärken och återförsäljare. En säljare som inte har möjlighet att träffa sin kund kan med Digital Venue effektivt presentera och sälja sin kollektion virtuellt.

Visionen är att Digital Venue ska bli ett globalt forum och mötesplats där stora som små varumärken, agenturer, partners och kunder inom retail samverkar och stärker sina relationer.

Ambition är att öppna upp tjänsten i februari/mars för företag och användare att själva skapa Digital Venue-konton, designa interaktiva kataloger och bjuda in sina affärspartners men redan nu har bland andra Vagabond, Gant Footwear, Elevenate, Spektrum Sports och Sneaky Steve börjat använda tjänsten. Samtidigt har det inletts ett samarbete med Stockholm Fashion District, vilket informerades om den 13e november, där tjänsten ska marknadsföras till deras ca 700+ anslutna varumärkeskunder i syfte att sälja användar-abonnemang av Digital Venue.

Deniz Chaban, VD på Touchtech, kommenterar den nya affärsmodellen:

"Digital Venue är en betydande förändring för Touchtechs verksamhet. Affärsmodellen är inte längre begränsad av att leverera en fysisk touchskärm/hårdvara för att kunna skala upp de återkommande mjukvarulicensintäkterna. Digital Venue licensieras som ett månadsabonnemang per användare. Tjänsten kan användas på godtyckligt operativsystem och touchskärm, laptop, surfplattor samt inom en snar framtid även anpassat för mobilen. Även om vi fokuserar vår marknadsföring i första hand mot mode- och sportvarumärken ser vi inga hinder för varför andra branscher inte ska kunna använda Digital Venue."

Genom att paketera Digital Venue under ett eget varumärke kan värdet och fördelarna med tjänsten förmedlas mer effektivt till kunderna. Besparingar av produktionskostnader för provprodukter, resekostnader, administration och logistik är bara några, samtidigt som kundrelationer stärks och miljöpåverkan kan reduceras.

För vidare upplysningar:

Deniz Chaban, VD
deniz@touchtech.com

Om Touchtech

At Touchtech, we have a mission: to solve retail's challenges with products that delight and inspire. As the company behind the market leading and ground-breaking Endless-Aisle software products - Vendo, Digital Venue and Lima - we enable retailers around the world to digitalize their retail work-flows using interactive solutions. From car dealerships to retail stores, pop-up concepts to B2B-showrooms, our products are extending what's possible when integrating online with offline, delivering on the promise to increase sales, profitability and enrich customer experience in physical spaces.