Bifogade filer
Kurs & Likviditet
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | Spotlight |
Sektor | Industri |
Industri | Handel & distribution |
Butikspersonal tvingas dagligen se på när organiserade stölder genomförs i butiken, stölder som tömmer hyllor och genomförs på ett, för personalen kränkande sätt. Gärningspersoner som genom sitt agerande under stöldräderna skapar en hotfull arbetsmiljö för människor som är där för att sköta sitt arbete och ta hand om sina kunder.
Med ButiksDNA blir försäljning av stöldgods från inbrott och butikshyllor via direkta stöldangrepp eller s.k. hylltömningar i butik, svårare att sälja öppet då varorna enkelt kan identifieras med en UV-ficklampa. Det försvårar för hälerimarknaden som är den olagliga verksamhet som styr efterfrågan på stöldgods.
UV-fluorescerande stöldgods som säljs "öppet" via internet eller andra försäljningsverksamheter kan härledas till ett specifikt brottstillfälle och därmed godsets ägare.
Kosmetikkedjan Kicks installerar ButiksDNA i butiker i Stockholmsområdet
Kicks har valt att inledningsvis påbörja installation av ButiksDNA i fem av sina butiker i Stockholmsområdet.
"ButiksDNA är ett utmärkt komplement till det säkerhetsarbete vi bedriver i våra butiker. Syftet med den nya tekniken är främst att skapa en trygg arbetsmiljö för vår personal genom att förebygga rån och inbrott samt försvåra för vidareförsäljning då våra produkter har stor efterfrågan och ett högt andrahandsvärde på hälerimarknaden" säger Ibrahim Akkawi, Security Liable Nordic på Kosmetikkedjan Kicks.
"Vi är stolta över att ha fått förtroendet att leverera ButiksDNA lösningar till Kicks butiker. Med sitt breda och åtråvärda kosmetiksortiment är Kicks produkter eftertraktade och att använda ButiksDNA för att skapa en tryggare arbetsmiljö för personalen ligger helt rätt i tiden. Vindico har testat ButiksDNA konceptet i över ett års tid i olika detaljhandelsverksamheter med mycket goda erfarenheter och positiva resultat, något som Kicks tagit del av och efter utvärdering valt att använda i sina butiker" säger Monica Hallin, VD på Vindico Group AB.
Vill du veta mer om konceptet och vår erfarenhet av våra pilotprojekt? Kontakta vår Försäljningschef Monika Johannesen monika.johannesen@vindicogroup.seeller mobil +46 704 13 41 41
Du är även välkommen in på vår hemsida www.ButiksDNA.se eller www.vindico.se