10:42:50 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2025-02-14 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-07 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-15 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-06 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-04-15 Bonusutdelning PEXIP 0.5
2024-04-15 Ordinarie utdelning PEXIP 0.60 NOK
2024-04-12 Årsstämma 2024
2024-02-14 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-02 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-10 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-04 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-04-21 Ordinarie utdelning PEXIP 0.00 NOK
2023-04-20 Årsstämma 2023
2023-02-14 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-10 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-11 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-12 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-04-22 Ordinarie utdelning PEXIP 0.00 NOK
2022-04-21 Årsstämma 2022
2022-02-10 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-11 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-12 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-21 Ordinarie utdelning PEXIP 0.00 NOK
2021-05-20 Årsstämma 2021
2021-05-06 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-11 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-10 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-12 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-05-27 Kvartalsrapport 2020-Q1

Beskrivning

LandNorge
ListaOB Match
SektorTelekom & Media
IndustriTelekommunikation och -tjänster
Pexip Holding är verksamma inom teknikbranschen. Bolaget är specialiserade inom utveckling av digitala plattformar för videokommunikation. Programvaran är egenutvecklad och används huvudsakligen för intern uppföljning och kommunikation. Kunderna består av företagskunder verksamma i ett flertal sektorer runtom den globala marknaden. Utöver huvudverksamheten erbjuds även diverse mervärdestjänster och teknisk support. Störst verksamhet återfinns inom den europeiska marknaden.
2021-05-06 16:30:25
Oslo, Norway, May 6, 2021 - The video communications provider, Pexip, today
presented its quarterly results for the first quarter of 2021.

Q1 2021

Pexip's subscription base measured in Annual Recurring Revenue (ARR) reached USD
87.2 million in Q1 2021, up from USD 56.7 million in Q1 2020, representing an
increase of 54%. The growth was driven by several key customer wins including:
New South Wales Health in Australia (USD 2.4 million over three years), to help
power virtual healthcare visits