Bifogade filer
Kurs & Likviditet
Prenumeration
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | First North Stockholm |
Sektor | Informationsteknik |
Industri | Kommunikation |
Acast, världens största oberoende podcastföretag, har ingått ett nytt partnerskap med Warner Bros. Discovery för att bli underhållningsföretagets exklusiva partner för distribution och intäktsgenerering av utvalda podcasts. Avtalet innebär att Acast blir nytt hem för podcasts från Food Network, TLC, HGTV, Animal Planet, Discovery Channel och Travel Channel, inklusive Curiosity Daily, Food Network Obsessed, A Ghost Ruined My Life med Eli Roth och många fler.
"På Acast tror vi på en värld som förenas genom storytelling. Vårt uppdrag är att utgöra porten till podcastingens värld och därigenom möjliggöra upptäckt, tillväxt och intäktsgenerering av podcasts för lyssnare, annonsörer och poddkreatörer. Genom att utöka vårt partnerskap med Warner Bros. Discovery uppfyller vi detta uppdrag genom att några av de mest erkända podcast-titlarna nu finns tillgängliga på vår plattform. Vi ser fram emot att koppla samman dessa fantastiska berättelser med fler lyssnare och annonsörer runt om i världen," säger Ross Adams, VD på Acast.
Acast har tillgängliggjort innehåll från Warner Bros. Discoverys varumärke Investigation Discovery sedan 2020, inklusive succéer inom true crime som exempelvis Disappeared, Unraveled och Mind of a Monster.
"Vår erfarenhet av att samarbeta med Acast och dra nytta av deras teknik för ökad intäktsgenerering och en växande skara lyssnare för vårt true crime-innehåll med Investigation Discovery har visats sig framgångsrik, varför valet av Acast som partner för denna utvalda portfölj blev enkelt," säger Lisa DeCanio, Vice President of Podcasts på Warner Bros. Discovery.
Om Warner Bros. Discovery
Warner Bros. Discovery (NASDAQ: WBD) är ett ledande globalt medie- och underhållningsföretag som skapar och distribuerar världens mest differentierade och kompletta portfölj av innehåll och varumärken inom television, film och streaming. Med tillgänglighet i mer än 220 länder och territorier och på 50 olika språk inspirerar, informerar och underhåller Warner Bros. Discovery publik över hela världen genom sina ikoniska varumärken och produkter, inklusive Discovery Channel, Max, discovery+, CNN, DC, Eurosport, HBO, HBO Max, HGTV, Food Network, OWN, Investigation Discovery, TLC, Magnolia Network, TNT, TBS, truTV, Travel Channel, MotorTrend, Animal Planet, Science Channel, Warner Bros. Film Group, Warner Bros. Television Group, Warner Bros. Games, New Line Cinema, Cartoon Network, Adult Swim, Turner Classic Movies, Discovery en Español, Hogar de HGTV och andra. För mer information, besök www.wbd.com.