Prenumeration
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | First North Stockholm |
Sektor | Informationsteknik |
Industri | Kommunikation |
Acast Creative Studios lanserar sin första egna produktion, "Mind If We Talk?", en podcast om mental hälsa i samarbete med BetterHelp, vilket markerar ett nytt fokus på poddar för BetterHelp.
Acast Creative Studios, Acasts enhet för varumärkesinnehåll, har lanserat sin första egna podcast "Mind If We Talk?" i samarbete med BetterHelp. Denna serie i åtta delar fokuserar på mental hälsa och strävar efter att minska stigmat kring ämnet. För BetterHelp, en ledande global annonsör inom podcasts, är detta deras senaste satsning på varumärkesinnehåll.
"Under de senaste åren har vi varit en global ledare inom podcastannonsering, och det fortsätter att vara en mycket framgångsrik kanal för oss", säger Brittany Clevenger, Senior Director of Growth Marketing på BetterHelp. "Nu bygger vi vidare på det genom att utveckla längre varumärkesinnehåll. BetterHelp har som mål att öka tillgången till terapi globalt, och tack vare Acasts ledande position inom podcasts och deras omfattande nätverk av lokala shower på många internationella marknader, blev Acast den idealiska partnern för att göra detta möjligt.”
Acast Creative Studios är resultatet av sammanslagningen mellan Acasts kreativa team och Wonder Media Network. Acast Creative Studios hjälper varumärken med kreativa lösningar, från idé till färdig kampanj och marknadsföring.
"Vi lägger stor vikt vid att stödja globala företag som BetterHelp med deras strategier inom ljud", säger Emily Villatte, tillförordnad VD och CFO för Acast. “Utöver att leverera annonser för varumärken som BetterHelp, så stärker vi deras möjligheter att skapa relevant och fängslande innehåll för sin målgrupp. Detta skapar värde för deras lyssnare och optimerar kampanjeffektiviteten för annonsörer.”
Podden lanseras även med videoavsnitt på YouTube och marknadsförs aktivt i en rad olika kanaler, däribland sociala medier och ljudannonser via Acasts omfattande podcastnätverk. "Mind If We Talk?" lanseras den 22 maj.