Fredag 23 Maj | 06:31:40 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2025-10-30 07:00 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-07-25 07:00 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-21 - X-dag ordinarie utdelning ACAST 0.00 SEK
2025-05-20 - Årsstämma
2025-05-06 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-12 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-05 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-07-26 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-21 - Årsstämma
2024-05-07 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-04-22 - X-dag ordinarie utdelning ACAST 0.00 SEK
2024-02-12 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-07 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-03 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-10 - X-dag ordinarie utdelning ACAST 0.00 SEK
2023-05-09 - Årsstämma
2023-05-09 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-21 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-08 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-02 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-19 - X-dag ordinarie utdelning ACAST 0.00 SEK
2022-05-17 - Årsstämma
2022-05-17 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-11 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-09 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 - Kvartalsrapport 2021-Q2

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorInformationsteknik
IndustriKommunikation
Acast är verksamt inom teknikbranschen. Bolaget erbjuder en plattform för podcasts. Plattformens infrastruktur ger tillgång till ett globalt nätverk av anslutna annonsörer och podcast-skapare. Erbjudandet inkluderar dynamisk och målinriktad annonsinsättning i podcast-avsnitt, baserat på lyssnarens egenskaper som härrör från analys av aggregerad data. Acast är verksamma på en global nivå med huvudkontor i Stockholm. Bolaget grundades 2014.
2025-05-21 10:00:00

Acast Creative Studios lanserar sin första egna produktion, "Mind If We Talk?", en podcast om mental hälsa i samarbete med BetterHelp, vilket markerar ett nytt fokus på poddar för BetterHelp.

Acast Creative Studios, Acasts enhet för varumärkesinnehåll, har lanserat sin första egna podcast "Mind If We Talk?" i samarbete med BetterHelp. Denna serie i åtta delar fokuserar på mental hälsa och strävar efter att minska stigmat kring ämnet. För BetterHelp, en ledande global annonsör inom podcasts, är detta deras senaste satsning på varumärkesinnehåll.

"Under de senaste åren har vi varit en global ledare inom podcastannonsering, och det fortsätter att vara en mycket framgångsrik kanal för oss", säger Brittany Clevenger, Senior Director of Growth Marketing på BetterHelp. "Nu bygger vi vidare på det genom att utveckla längre varumärkesinnehåll. BetterHelp har som mål att öka tillgången till terapi globalt, och tack vare Acasts ledande position inom podcasts och deras omfattande nätverk av lokala shower på många internationella marknader, blev Acast den idealiska partnern för att göra detta möjligt.”

Acast Creative Studios är resultatet av sammanslagningen mellan Acasts kreativa team och Wonder Media Network. Acast Creative Studios hjälper varumärken med kreativa lösningar, från idé till färdig kampanj och marknadsföring.

"Vi lägger stor vikt vid att stödja globala företag som BetterHelp med deras strategier inom ljud", säger Emily Villatte, tillförordnad VD och CFO för Acast. “Utöver att leverera annonser för varumärken som BetterHelp, så stärker vi deras möjligheter att skapa relevant och fängslande innehåll för sin målgrupp. Detta skapar värde för deras lyssnare och optimerar kampanjeffektiviteten för annonsörer.”

Podden lanseras även med videoavsnitt på YouTube och marknadsförs aktivt i en rad olika kanaler, däribland sociala medier och ljudannonser via Acasts omfattande podcastnätverk. "Mind If We Talk?" lanseras den 22 maj.