Lördag 2 Augusti | 10:04:19 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2025-10-30 07:00 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-07-25 - Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-21 - X-dag ordinarie utdelning ACAST 0.00 SEK
2025-05-20 - Årsstämma
2025-05-06 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-12 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-05 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-07-26 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-21 - Årsstämma
2024-05-07 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-04-22 - X-dag ordinarie utdelning ACAST 0.00 SEK
2024-02-12 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-07 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-03 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-10 - X-dag ordinarie utdelning ACAST 0.00 SEK
2023-05-09 - Årsstämma
2023-05-09 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-21 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-08 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-02 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-19 - X-dag ordinarie utdelning ACAST 0.00 SEK
2022-05-17 - Årsstämma
2022-05-17 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-11 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-09 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 - Kvartalsrapport 2021-Q2

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorInformationsteknik
IndustriKommunikation
Acast är verksamt inom teknikbranschen. Bolaget erbjuder en plattform för podcasts. Plattformens infrastruktur ger tillgång till ett globalt nätverk av anslutna annonsörer och podcast-skapare. Erbjudandet inkluderar dynamisk och målinriktad annonsinsättning i podcast-avsnitt, baserat på lyssnarens egenskaper som härrör från analys av aggregerad data. Acast är verksamma på en global nivå med huvudkontor i Stockholm. Bolaget grundades 2014.
2025-07-29 06:00:00

Samarbetet innebär att Acasts 1 miljard kvartalsvisa lyssningar når en bredare uppsättning annonsköpare och gör annonsutrymmet mer tillgängligt globalt.

Acast meddelar idag ett globalt partnerskap med Magnite (NASDAQ:MGNI), världens största oberoende utbudsplattform (SSP) för annonsering. Detta strategiska samarbete kommer göra Acasts omfattande podcastkatalog - bestående av över 140 000 poddar som tillsammans genererar över 1 miljard lyssningar per kvartal - tillgängligt för annonsörer via Magnites plattform.

Samarbetet ökar den globala tillgängligheten av annonsutrymme för podcasts och möter ett växande behov av en enhetlig plattform för annonsering inom både ljud och video. Genom att Acasts podcasts görs tillgängliga på Magnites plattform kan annonsörer köpa kampanjer över poddar, Connected TV (CTV) och video – från ett och samma gränssnitt.

Detta samarbete erbjuder en rad programmatiska köpmöjligheter, inklusive Programmatic Guaranteed (PG) och Private Marketplace (PMP). Det bredare utbudet förväntas leda till bättre kampanjresultat för annonsörer och samtidigt stärka intäktsmöjligheterna för Acasts många kreatörer.

"Vi ser ett ökande intresse från annonsörer att inkludera podcasts i integrerade kampanjer. Genom partnerskapet med Magnite kan annonsörer enkelt komma åt vår högkvalitativa podcastkatalog och med precision nå djupt engagerade lyssnare. Samtidigt förbättrar vi intäktsmöjligheterna för våra kreatörer," säger Greg Glenday, VD på Acast.