03:22:43 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2024-11-05 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-07-26 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-21 Årsstämma 2024
2024-05-07 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-04-22 Ordinarie utdelning ACAST 0.00 SEK
2024-02-12 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-07 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-03 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-10 Ordinarie utdelning ACAST 0.00 SEK
2023-05-09 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-09 Årsstämma 2023
2023-02-21 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-08 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-02 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-19 Ordinarie utdelning ACAST 0.00 SEK
2022-05-17 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-05-17 Årsstämma 2022
2022-02-11 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-09 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 Kvartalsrapport 2021-Q2

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorInformationsteknik
IndustriKommunikation
Acast är verksamt inom teknikbranschen. Bolaget erbjuder en plattform för podcasts. Plattformens infrastruktur ger tillgång till ett globalt nätverk av anslutna annonsörer och podcast-skapare. Erbjudandet inkluderar dynamisk och målinriktad annonsinsättning i podcast-avsnitt, baserat på lyssnarens egenskaper som härrör från analys av aggregerad data. Acast är verksamma på en global nivå med huvudkontor i Stockholm. Bolaget grundades 2014.
2023-03-29 09:00:00

Acast har skapat en ny metod för annonsleveranser - Interchangeable Ad Slots (utbytbara annonsplatser) - vilket ökar kapaciteten på Acast Marketplace och därmed volymen säljbara annonsutrymmen. Denna innovativa lösning för automatiserade annonsleveranser ökar kapaciteten på Acast Marketplace med mer än 10 procent.

Tidigare var podcast-annonsplatser reserverade för endast en typ av reklambudskap - ett sponsrat inlägg som lästes av podcastvärden själv eller förinspelade annonser från olika varumärken. Interchangeable Ad Slots innebär att Acast automatiskt kan upptäcka om ett utrymme för ett sponsrat inlägg inte har sålts i en podcast och omedelbart ändra inställningen för att ge plats för en vanlig podcastannons i dess ställe. Detta ökar det annonsutrymme som är tillgängligt för annonsörer och säkerställer att färre annonsplatser förblir osålda.

Acast har testat utbytbara annonsplatser med en grupp poddkreatörer under en tid och lanserar det nu i hela sitt nätverk. De tidiga testerna har visat att kapaciteten på Acasts Marketplace ökar med mer än 10 procent.

"Vi utvärderar ständigt produktförbättringar för att öka värdet på vår marknadsplats för våra annonsörer och därmed också intäktspotentialen för våra poddkreatörer. Utbytbara annonsplatser gör att vi kan fullfölja vårt uppdrag att bygga den mest värdefulla marknadsplatsen för podcasts på ett skalbart, automatiserat sätt”, säger Ross Adams, VD för Acast.