12:03:04 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2024-11-05 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-07-26 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-21 Årsstämma 2024
2024-05-07 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-04-22 Ordinarie utdelning ACAST 0.00 SEK
2024-02-12 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-07 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-03 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-10 Ordinarie utdelning ACAST 0.00 SEK
2023-05-09 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-09 Årsstämma 2023
2023-02-21 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-08 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-02 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-19 Ordinarie utdelning ACAST 0.00 SEK
2022-05-17 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-05-17 Årsstämma 2022
2022-02-11 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-09 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 Kvartalsrapport 2021-Q2

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorInformationsteknik
IndustriKommunikation
Acast är verksamt inom teknikbranschen. Bolaget erbjuder en plattform för podcasts. Plattformens infrastruktur ger tillgång till ett globalt nätverk av anslutna annonsörer och podcast-skapare. Erbjudandet inkluderar dynamisk och målinriktad annonsinsättning i podcast-avsnitt, baserat på lyssnarens egenskaper som härrör från analys av aggregerad data. Acast är verksamma på en global nivå med huvudkontor i Stockholm. Bolaget grundades 2014.
2022-03-04 09:00:00

Acast, världens ledande oberoende podcastföretag, meddelar idag att bolaget ingått ett partnerskap med det digitala medieföretaget BuzzFeed, Inc. Acast kommer att utveckla och lansera sex podcasts från BuzzFeed Studios varumärken och skapa intäkter för dessa genom annonser, sponsring och prenumerationer.

BuzzFeed, Inc., ett digitalt medieföretag, kommer genom BuzzFeed Studios att introducera sex nya veckovisa podcasts med profiler från bolagets portfölj med världskända och populära varumärken. Poddarna kommer att sträcka sig över en mängd olika genrer och ämnen inom bland annat nyheter, kultur och underhållning.

Som en del av partnerskapet kommer Acast att lansera och distribuera poddarna, tillhandahålla produktionstjänster och kreativ ledning samt hantera intäktsgenerering av poddarna genom sin avancerade reklam- och sponsringsteknologi. Som en del av sitt engagemang för det öppna podcast-ekosystemet kommer Acast att distribuera BuzzFeed Studios podcasts globalt och göra dem tillgängliga för lyssnare på alla podcastplattformar, inklusive bland andra Apple Podcasts, Spotify, Amazon Music, Google Podcasts och Samsung Free. Varje podcast kommer också att erbjuda premiuminnehåll och förmåner till betalande prenumeranter genom Acasts prenumerationstjänst, Acast+.

"BuzzFeeds team har en svårslagen förmåga att identifiera vad den moderna konsumenten vill ha. Vi ser fram emot att arbeta med ett av de mest ikoniska varumärkena inom media för att leverera spektakulära program till lyssnare över hela världen”, säger Veronika Taylor, SVP, Creator Network på Acast.

BuzzFeed, Inc.s podcastprogram kommer att erbjuda nytt spännande ljudinnehåll till sin engagerade publik bestående av 520 miljoner människor världen över varje månad. Det digitala medieföretaget ansluter till Acasts starka portfölj av partnerförlag, som exempelvis PBS NewsHour, Daily Beast, Discovery+, A+E Networks, BBC, CBC och mer.

"Vi ser fram emot att samarbeta med Acast för att berätta autentiska, engagerande historier om bland annat nyheter, underhållning, true crime, mat och livsstil med hjälpa av BuzzFeeds varumärken. Acasts internationella räckvidd och branschexpertis kommer att väcka vår ikoniska portfölj av varumärken till liv för BuzzFeeds engagerade och internationella publik”, säger Richard Alan Reid, SVP, Global Content & Head of BuzzFeed Studios.