Lördag 2 November | 23:47:58 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

Tid*
2024-11-05 07:00 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-07-26 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-21 - Årsstämma
2024-05-07 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-04-22 - X-dag ordinarie utdelning ACAST 0.00 SEK
2024-02-12 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-07 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-03 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-10 - X-dag ordinarie utdelning ACAST 0.00 SEK
2023-05-09 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-09 - Årsstämma
2023-02-21 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-08 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-02 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-19 - X-dag ordinarie utdelning ACAST 0.00 SEK
2022-05-17 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-05-17 - Årsstämma
2022-02-11 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-09 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 - Kvartalsrapport 2021-Q2

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorInformationsteknik
IndustriKommunikation
Acast är verksamt inom teknikbranschen. Bolaget erbjuder en plattform för podcasts. Plattformens infrastruktur ger tillgång till ett globalt nätverk av anslutna annonsörer och podcast-skapare. Erbjudandet inkluderar dynamisk och målinriktad annonsinsättning i podcast-avsnitt, baserat på lyssnarens egenskaper som härrör från analys av aggregerad data. Acast är verksamma på en global nivå med huvudkontor i Stockholm. Bolaget grundades 2014.
2023-09-07 12:00:00

Acast, världens största globala podcastföretag, och Luminary, premiumnätverket för podcasts, har ingått ett strategiskt partnerskap för att öka räckvidden för utvalda original-podcasts från Luminary. Sex program, inklusive "Under the Skin" med Russell Brand, "Joking Not Joking" med Mo Amer och Azhar Usman och "How I Masaba" med Masaba Gupta, kommer att göras tillgängliga för lyssnare på alla plattformar via Acast. Acast kommer också att fungera som Luminarys exklusiva partner för intäktsgenerering för dessa podcasts på alla plattformar, inklusive Apple Podcasts, Spotify och Amazon Music.,

Enligt avtalet kommer Luminary framgent även dra nytta av funktionen Acast+ Access, som lanserades tidigare i sommar. Därigenom får prenumeranter tillgång till exklusivt innehåll i den lyssningsapp de väljer. Med Acast+ Access har publicister och andra företag, som Luminary, en kraftfull och centraliserad lösning för att lösa sina behov vad gäller prenumerationer av podcasts, vilket möjliggör hantering av annonsering, distribution och medlemsförmåner på en lättanvänd plattform.

Partnerskapet kompletterar Luminarys prenumerationsmodell genom att utnyttja Acast's avancerade teknologi för distribution och intäktsgenerering för att nå en ännu bredare publik. Sedan lanseringen 2019 har Luminary etablerat sig som en framstående aktör inom podcastindustrin och erbjuder ett exklusivt innehåll som är tillgängligt via Luminarys app eller via Apple Podcasts Subscriptions. Sedan dess har Luminary samarbetat med några av de mest kända rösterna inom podcasting och underhållning, inklusive Guy Raz, Dave Chapelle, Corinne Fisher, Krystyna Hutchinson med flera, för att identifiera den distributionsstrategi som bäst passar deras innehåll och unika publik.

"Vårt uppdrag är att utgöra den främsta ingången till podcastvärlden genom att erbjuda möjligheter att upptäcka, växa och tjäna pengar på podcasts. Det nya partnerskapet är ett stöd på den vägen när Luminarys exceptionella ljudinnehåll görs lättillgängligt och möjligt att skapa intäkter från - för alla och överallt. Att Luminary valt Acast's teknologi och expertis understryker vår gemensamma satsning och innovativa strategi", säger Ross Adams, VD för Acast.

"Luminary grundades med en vision att producera högkvalitativa program som berör lyssnarna. Vårt partnerskap med Acast gör det möjligt för oss att framhäva kulturdefinierande innehåll, som den stjärnspäckade intervjuserien "Under the Skin" med Russell Brand och "Joking Not Joking" med Mo Amer och Azhar Usman, samtidigt som vi ger dessa artister - och deras utmärkta arbete - en möjlighet att nå den breda publik de förtjänar", säger Matt Sacks, ordförande och medgrundare av Luminary.