Fredag 22 November | 18:55:41 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-10-30 07:00 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-07-25 07:00 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-20 - Årsstämma
2025-05-06 07:00 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-12 07:30 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-05 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-07-26 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-21 - Årsstämma
2024-05-07 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-04-22 - X-dag ordinarie utdelning ACAST 0.00 SEK
2024-02-12 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-07 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-03 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-10 - X-dag ordinarie utdelning ACAST 0.00 SEK
2023-05-09 - Årsstämma
2023-05-09 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-21 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-08 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-02 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-19 - X-dag ordinarie utdelning ACAST 0.00 SEK
2022-05-17 - Årsstämma
2022-05-17 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-11 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-09 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 - Kvartalsrapport 2021-Q2

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorInformationsteknik
IndustriKommunikation
Acast är verksamt inom teknikbranschen. Bolaget erbjuder en plattform för podcasts. Plattformens infrastruktur ger tillgång till ett globalt nätverk av anslutna annonsörer och podcast-skapare. Erbjudandet inkluderar dynamisk och målinriktad annonsinsättning i podcast-avsnitt, baserat på lyssnarens egenskaper som härrör från analys av aggregerad data. Acast är verksamma på en global nivå med huvudkontor i Stockholm. Bolaget grundades 2014.
2023-11-16 12:00:00

Performance+ är den senaste funktionen i Acasts AI-drivna verktyg Collections+, vilken förbättrar möjligheter till datadrivna beslut för annonsörer i podcastkampanjer som lästs in av podcastvärden själv, så kallade sponsrade inlägg.

Acasts helägda dotterbolag Podchaser introducerar en uppdatering av tjänsten Collections+ i och med lanseringen av Performance+. Performance+ är podcastbranschens första verktyg som identifierar de mest effektiva podcastshowerna för annonsörer. Genom datamodellering analyserar Podchaser beteenden i podcasts i mer detalj än tidigare. Datan används för att identifiera och rekommendera de podcasts som är mest sannolika att uppnå bästa resultat för annonsörernas individuella marknadsföringsmål.

"Synergierna mellan Podchaser och Acast driver innovation och förbättrar möjligheterna till ökade intäkter. Nya lösningar i kombination med branschens mest omfattande och detaljerade data skapar förutsättningar för oss – och hela podcastbranschen – att fortsätta växa. Performance+ möjliggör ökade intäkter baserat på hela vårt podcastnätverk genom att matcha fler podcasts med rätt annonsörer”, säger Ross Adams, VD på Acast.

Avgörande för utvecklingen av Performance+ är den detaljerade data som dynamisk annonsering inom podcasts erbjuder. Podchaser har det dataunderlag som annonsörer behöver för att kunna göra strategiska val av podcasts för sina kampanjer snarare än att endast köpa annonsplatser baserade på olika inköpsmodeller. Det datadrivna underlaget leder till bättre utfall för varje kampanj.

Performance+ stärker Podchasers position som motorn för podcastannonsering genom sin unika förmåga att möjliggöra effektivare beslut för varje kampanj. Annonsörer kan utnyttja data och insikter från Podchaser för att nå nya lyssnare och konvertera dem till kunder.

Performance+ testas nu på Acasts plattform i Acasts egna podcastkampanjer med lovande resultat. Sedan lanseringen har Collections+ som helhet levererat 1 miljard visningar.

Performance+ är tillgängligt för alla globala podcastmarknader.