Måndag 23 December | 04:11:48 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-10-30 07:00 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-07-25 07:00 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-20 N/A Årsstämma
2025-05-06 07:00 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-12 07:30 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-05 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-07-26 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-21 - Årsstämma
2024-05-07 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-04-22 - X-dag ordinarie utdelning ACAST 0.00 SEK
2024-02-12 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-07 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-03 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-10 - X-dag ordinarie utdelning ACAST 0.00 SEK
2023-05-09 - Årsstämma
2023-05-09 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-21 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-08 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-02 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-19 - X-dag ordinarie utdelning ACAST 0.00 SEK
2022-05-17 - Årsstämma
2022-05-17 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-11 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-09 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 - Kvartalsrapport 2021-Q2

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorInformationsteknik
IndustriKommunikation
Acast är verksamt inom teknikbranschen. Bolaget erbjuder en plattform för podcasts. Plattformens infrastruktur ger tillgång till ett globalt nätverk av anslutna annonsörer och podcast-skapare. Erbjudandet inkluderar dynamisk och målinriktad annonsinsättning i podcast-avsnitt, baserat på lyssnarens egenskaper som härrör från analys av aggregerad data. Acast är verksamma på en global nivå med huvudkontor i Stockholm. Bolaget grundades 2014.
2024-11-14 12:05:00

Nytt samarbete tillför 26 podcasts och 176 miljoner globala lyssningar årligen till Acast

14 november 2024 – Acast, världens största oberoende podcastföretag, meddelar idag ett nytt samarbete med TED Audio Collective. Genom samarbetet blir Acast exklusiv partner för varumärkets annonsförsäljning, hosting och distribution i alla regioner utanför Australien och Nya Zeeland.

“TED är ett varumärke synonymt med hög kvalitet och en självklar plats för den nyfikne. Att få in hela TED Audio Collective till Acast ger oss en stor, engagerad global publik – och framför allt intäktsgenererande lyssningar som skapar värde för annonsörer världen över”, säger Ross Adams, VD på Acast.

TED Audio Collective innehåller 26 framgångsrika podcasts inom business, teknik, hälsa och wellness samt flera andra genrer. Nätverket når årligen 176 miljoner lyssningar globalt genom populära titlar som TED Talks Daily, How to be a Better Human, TED Business, TED en Español med flera.

“På TED är vi engagerade i att upptäcka, diskutera och sprida idéer som väcker samtal inom vårt globala nätverk”, säger Alan Seiffert, Head of Global Business Development på TED.  “Med Acasts ledande annonsteknik och partnerskap är vi övertygade om att detta samarbete kommer att hjälpa oss att fortsätta expandera TED Audio Collective internationellt.”