Torsdag 24 April | 12:42:19 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2025-10-30 07:00 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-07-25 07:00 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-21 N/A X-dag ordinarie utdelning ACAST 0.00 SEK
2025-05-20 N/A Årsstämma
2025-05-06 07:00 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-12 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-05 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-07-26 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-21 - Årsstämma
2024-05-07 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-04-22 - X-dag ordinarie utdelning ACAST 0.00 SEK
2024-02-12 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-07 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-03 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-10 - X-dag ordinarie utdelning ACAST 0.00 SEK
2023-05-09 - Årsstämma
2023-05-09 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-21 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-08 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-02 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-19 - X-dag ordinarie utdelning ACAST 0.00 SEK
2022-05-17 - Årsstämma
2022-05-17 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-11 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-09 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 - Kvartalsrapport 2021-Q2

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorInformationsteknik
IndustriKommunikation
Acast är verksamt inom teknikbranschen. Bolaget erbjuder en plattform för podcasts. Plattformens infrastruktur ger tillgång till ett globalt nätverk av anslutna annonsörer och podcast-skapare. Erbjudandet inkluderar dynamisk och målinriktad annonsinsättning i podcast-avsnitt, baserat på lyssnarens egenskaper som härrör från analys av aggregerad data. Acast är verksamma på en global nivå med huvudkontor i Stockholm. Bolaget grundades 2014.
2025-04-16 12:00:00

The Athletic tillför över 35 sportpoddar som genererar mer än 100 miljoner globala lyssningar årligen till Acasts nätverk.

Acast, världens största oberoende podcastföretag, meddelar idag ett nytt exklusivt partnerskap med The Athletic, ett New York Times-företag med fler än 500 anställda som rapporterar om dagliga händelser och de största ögonblicken i sportvärlden. The Athletic tillför en portfölj som omfattar över 35 högkvalitativa poddar som täcker alla stora sporter, inklusive NFL, NBA, MLB, NHL, WNBA, College Football, Premier League och F1. 

“Genom att samarbeta med framstående aktörer som The Athletic kan vi erbjuda annonsörer en förstklassig och varumärkessäker annonsmiljö med oöverträffad räckvidd inom sport. The Athletics nätverk består av några av de mest respekterade profilerna inom sportmedia, och deras globala publik passar perfekt med Acasts internationella räckvidd," säger Ross Adams, VD på Acast.

Partnerskapet innebär att Acast får exklusiva rättigheter att sälja ljudannonser, sponsorskap, videopoddar och varumärkesinnehåll i The Athletics podcastnätverk, i samarbete med deras interna säljteam.