Måndag 23 December | 04:42:04 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-10-30 07:00 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-07-25 07:00 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-20 N/A Årsstämma
2025-05-06 07:00 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-12 07:30 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-05 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-07-26 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-21 - Årsstämma
2024-05-07 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-04-22 - X-dag ordinarie utdelning ACAST 0.00 SEK
2024-02-12 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-07 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-03 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-10 - X-dag ordinarie utdelning ACAST 0.00 SEK
2023-05-09 - Årsstämma
2023-05-09 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-21 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-08 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-02 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-19 - X-dag ordinarie utdelning ACAST 0.00 SEK
2022-05-17 - Årsstämma
2022-05-17 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-11 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-09 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 - Kvartalsrapport 2021-Q2

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorInformationsteknik
IndustriKommunikation
Acast är verksamt inom teknikbranschen. Bolaget erbjuder en plattform för podcasts. Plattformens infrastruktur ger tillgång till ett globalt nätverk av anslutna annonsörer och podcast-skapare. Erbjudandet inkluderar dynamisk och målinriktad annonsinsättning i podcast-avsnitt, baserat på lyssnarens egenskaper som härrör från analys av aggregerad data. Acast är verksamma på en global nivå med huvudkontor i Stockholm. Bolaget grundades 2014.
2024-03-27 11:00:00

Förbättringar av den AI-drivna funktionen Predictive Demographics ger nu annonsörer oöverträffad precision att rikta sina annonser rätt, världen över, i framtidens cookie-fria annonsmarknad.

Acast, genom sitt dotterbolag Podchaser, förnyar podcastannonseringen med betydande förbättringar av funktionen Predictive Demographics, vilket möjliggör mer exakt målgruppsinriktning för tre miljoner engelskspråkiga podcasts världen över. Med utgångspunkt i sin branschledande teknologi som tillkännagavs förra hösten, använder Podchaser AI för att analysera det språk som talas inom en podcast för att förutse lyssnarnas attribut.

Med denna senaste uppdatering utvidgar Predictive Demographics sin prediktionsmodell för att inkludera vilka lyssnare som är föräldrar, vilket land de bor i och deras utbildningsnivå. Dessa tillägg kompletterar de befintliga modellerna för ålder och kön, och erbjuder annonsörer mer omfattande möjligheter när de utformar datadrivna kampanjer.

"Predictive Demographics ger inte bara medieköpare möjligheten att fullt ut utnyttja kraften i podcastannonsering utan även för oss att utöka våra försäljningsinsatser för både nya och befintliga annonsutrymmen. Med tekniska framsteg är framtiden för podcastannonsering redo att bli mer effektiv och engagerande, vilket gör att vi placerar oss i branschens framkant," säger Ross Adams, VD för Acast.

Predictive Demographics, inklusive land, föräldrastatus och utbildningsstatus, är en del av Podchaser Pro-sviten, som erbjuder en mängd podcastdata, insikter och planeringsverktyg utformade för att optimera annonseringsstrategier och maximera avkastning på investeringen. Sedan lanseringen i oktober 2023 har 84 procent av Podchasers kunder använt sig av data från Predictive Demographics.

För att utforska hela potentialen hos Podchasers Predictive Demographics samt Collections+ besök https://features.podchaser.com/pro/ eller kontakta Cole Raven på cole@podchaser.com.