Bifogade filer
Prenumeration
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | First North Stockholm |
Sektor | Tjänster |
Industri | Allmänna tjänster |
Adtraction Group AB (publ), noterat på NASDAQ First North Growth Market, lämnar följande rapport för perioden januari – mars 2023.
Januari – mars
Jämförelseperiod är samma period föregående år.
- Nettoomsättningen uppgick under perioden till 291,9 mkr (201,3), vilket är en ökning med 45 %
- Bruttoresultatet uppgick under perioden till 52,0 mkr (35,6), vilket är en ökning med 46 %.
- EBITA under perioden uppgick till 9,7 mkr (8,1) med en marginal på 3,3 % (4,0 %)
- Det justerade nettoresultatet uppgick till 6,9 mkr (5,7)
- Kassaflöde från den löpande verksamheten blev 10,8 mkr (4,6)
I en kommentar till årets första kvartal säger VD Simon Gustafson:
Adtractions nettoomsättning växte med 45,0 % under det första kvartalet, och vi fortsätter att leverera tillväxt, lönsamhet och starka kassaflöden. Sedan förvärvet av Adservice den 18 januari har vi lagt mycket tid på att lära känna varandra och mejsla ut vägen framåt. Vi samarbetar på ett bra sätt och ser mycket fram emot att fortsätta utveckla marknaden och hjälpa våra annonsörer och partners att växa.
Viktiga händelser under det första kvartalet:
- Den 18 januari meddelade Adtraction att det danska bolaget Adservice Media A/S förvärvas.
Presentation
Den 5 maj kl. 11:00 kommer Adtractions VD Simon Gustafson och CFO Andreas Hagström presentera bolagets delårsrapport och svara på frågor.
Frågor skickas in på förhand till ir@adtraction.com.
Mer information och länk till audiocast finns under länken nedan:
https://financialhearings.com/event/46370
Kontaktinformation
Simon Gustafson, VD, simon.gustafson@adtraction.com, +46 73 823 03 32
Adtractions Certified Adviser är Avanza Bank AB (publ), e-post: ca@avanza.se, telefon: +46 (0)8 562 250 00.
Om Adtraction
Adtraction är ledande i Norden inom digital marknadsföring via partners. Vi utvecklar och driver en plattform som kopplar samman annonsörer, som vill öka sin försäljning, med olika former av partners, exempelvis digitala magasin, influencers, bloggare, forum, mobilappar och prisjämförelsesajter, som vill skapa intäkter baserat på sitt innehåll och sina besökare.
Bolaget har lokala kontor i tolv länder i Europa, med huvudkontor i Stockholm.