Tisdag 26 November | 04:57:54 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-02-21 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-01 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-10-25 - X-dag halvårsutdelning ADTR 1
2024-07-26 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-03 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-04-22 - X-dag halvårsutdelning ADTR 1
2024-04-19 - Årsstämma
2024-02-22 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-03 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-18 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-05 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-04-21 - X-dag ordinarie utdelning ADTR 0.00 SEK
2023-04-20 - Årsstämma
2023-02-23 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-18 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-11-07 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-07-25 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-06 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-04-21 - X-dag ordinarie utdelning ADTR 0.00 SEK
2022-04-20 - Årsstämma
2022-02-16 - Bokslutskommuniké 2021

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorTjänster
IndustriAllmänna tjänster
Adtraction Group är verksamt inom digital marknadsföring. Bolaget utvecklar och driver en plattform som kopplar samman annonsörer, med olika former av partners, exempelvis digitala magasin, influencers, bloggare, forum, mobilappar och prisjämförelsesajter. Bolaget bedriver verksamhet i Norden och Europa. Adtractions huvudkontor ligger i Stockholm.
2023-12-14 08:00:00

Adtraction inleder samarbete med influencer marketing-plattformen Collabs, för att skapa fler möjligheter för influencers och annonsörer.

Influencer marketing är en viktig del av många annonsörers strategi, och för att möta efterfrågan inleder Adtraction samarbete med influencer marketing-plattformen Collabs. 

Samarbetet syftar till att skapa fler möjligheter inom influencer marketing, genom att kombinera Adtractions annonsörer inom e-handel med Collabs omfattande utbud av influencers. 

Collabs plattform är utformad för att snabbt identifiera relevanta profiler, bygga kampanjer och rekrytera influencers. Genom samarbetet kommer Adtractions annonsörer kunna dra nytta av Collabs plattform för nya partnerskap inom influencer marketing, medan influencers får möjlighet att jobba med både fasta och provisionsbaserade partnerskap. Collabs och Adtraction delar på den provision som skapas via Collabs plattform inom ramen för samarbetet. 

I en kommentar till samarbetet säger Simon Gustafson, VD på Adtraction:
Influencer marketing är en viktig del av många av våra annonsörers strategi, och vi har letat efter den funktionalitet som Collabs erbjuder. Genom samarbetet kommer vi att vara bättre rustade för att hjälpa våra annonsörer skapa värde genom influencer marketing.

Kontaktinformation
Simon Gustafson, VD, simon.gustafson@adtraction.com, +46 73 823 03 32

Adtractions Certified Adviser är Svensk Kapitalmarknadsgranskning AB.

Om Adtraction
Adtraction är ledande i Norden inom digital marknadsföring via partners. Vi utvecklar och driver en plattform som kopplar samman annonsörer, som vill öka sin försäljning, med olika former av partners, exempelvis digitala magasin, influencers, bloggare, forum, mobilappar och prisjämförelsesajter, som vill skapa intäkter baserat på sitt innehåll och sina besökare.

Bolaget har lokala kontor i tolv länder i Europa, med huvudkontor i Stockholm.