Tisdag 26 November | 07:58:29 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-02-21 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-01 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-10-25 - X-dag halvårsutdelning ADTR 1
2024-07-26 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-03 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-04-22 - X-dag halvårsutdelning ADTR 1
2024-04-19 - Årsstämma
2024-02-22 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-03 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-18 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-05 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-04-21 - X-dag ordinarie utdelning ADTR 0.00 SEK
2023-04-20 - Årsstämma
2023-02-23 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-18 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-11-07 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-07-25 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-06 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-04-21 - X-dag ordinarie utdelning ADTR 0.00 SEK
2022-04-20 - Årsstämma
2022-02-16 - Bokslutskommuniké 2021

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorTjänster
IndustriAllmänna tjänster
Adtraction Group är verksamt inom digital marknadsföring. Bolaget utvecklar och driver en plattform som kopplar samman annonsörer, med olika former av partners, exempelvis digitala magasin, influencers, bloggare, forum, mobilappar och prisjämförelsesajter. Bolaget bedriver verksamhet i Norden och Europa. Adtractions huvudkontor ligger i Stockholm.
2023-08-15 10:30:00

Adtraction har framgångsrikt slutfört migrationen av samtliga partners och annonsörer från de förvärvade bolagen Connects AG och Digital Advisor ApS.

Adtraction har en tydlig tillväxtagenda vilket innebär att bolaget har för avsikt att växa både organiskt och genom förvärv, på såväl existerande som nya marknader. I linje med denna plan förvärvades det schweiziska bolaget Connects AG under 2020, och det danska bolaget Digital Advisor ApS under 2021. Med kunder som Aarstiderne, Shaping New Tomorrow, Manor, Nettoshop och Jumbo har båda bolagen haft starka positioner på sina respektive marknader.

Under Q2 2023 har migrationen slutförts enligt plan. Genom att ansluta både bolagens annonsörer och partners till Adtractions plattform stärks det totala utbudet, vilket kommer alla användare tillgodo genom positiva nätverkseffekter. 

Under migrationsprocessen har det varit av betydelse att bevara och öka trafikvolymen och samtidigt upprätthålla goda annonsör- och partnerrelationer. Nu har samtliga annonsörer och partners framgångsrikt migrerats till Adtractions plattform. Efter migrationen har transaktionsvolymer och bruttoresultatet ökat för båda verksamheterna. Samtliga Adtractions anställda arbetar nu i samma partnerplattform. 

Simon Gustafson, VD och grundare på Adtraction kommenterar: 
Plattformsbyten är stora projekt och vi är tacksamma att kunder och partners i Schweiz och Danmark har varit både samarbetsvilliga och positiva. Snarare än att migrera så snabbt som möjligt, har vi “skyndat långsamt” för att säkerställa en bra process för alla inblandade. Det har fungerat som tänkt, med nöjda kunder och partners på båda marknaderna. Migrationen av Connects och Digital Advisors trafik har även hjälpt oss att lära, utveckla och förbättra våra processer inför framtida förvärv.

Kontaktinformation
Simon Gustafson, VD, simon.gustafson@adtraction.com, +46 73 823 03 32

Adtractions Certified Adviser är Svensk Kapitalmarknadsgranskning AB.

Om Adtraction
Adtraction är ledande i Norden inom digital marknadsföring via partners. Vi utvecklar och driver en plattform som kopplar samman annonsörer, som vill öka sin försäljning, med olika former av partners, exempelvis digitala magasin, influencers, bloggare, forum, mobilappar och prisjämförelsesajter, som vill skapa intäkter baserat på sitt innehåll och sina besökare.

Bolaget har lokala kontor i tolv länder i Europa, med huvudkontor i Stockholm.