14:08:06 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2025-02-12 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-13 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-14 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-13 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2024-06-12 Årsstämma 2024
2024-05-15 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-14 Bokslutskommuniké 2023
2023-10-23 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-18 Extra Bolagsstämma 2023
2023-07-20 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-08 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2023-06-07 Årsstämma 2023
2023-05-17 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-01 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-01 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-10 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2022-06-09 Årsstämma 2022
2022-05-11 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-22 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-18 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-06-11 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2021-06-10 Årsstämma 2021
2021-05-18 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-19 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-20 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-21 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-11 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2020-06-10 Årsstämma 2020
2020-05-15 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-01-24 Bokslutskommuniké 2019
2019-10-31 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-30 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-26 Årsstämma 2019
2019-05-17 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-16 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2019-02-15 Bokslutskommuniké 2018
2018-11-30 Kvartalsrapport 2018-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorInformationsteknik
IndustriProgramvara
Adverty är ett teknikbolag. Bolagets affärsidé är att sammanföra varumärken och människor genom en egenutvecklad displayannonseringsteknik byggd för spel och applikationer. Plattformen låter kreatörer och utvecklare monetärisera på spelupplevelsen med integrerade annonser. Adverty grundades under 2016 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2023-05-12 11:30:00

OMR Festival är en mässa för digital marknadsföring på högsta nivå som hålls årligen i Hamburg, Tyskland. 80 000 (och det kändes som fler ibland) marknadsförare, branschexperter och digitala entusiaster från hela världen samlas för att prata om de senaste trenderna, insikterna och innovationerna inom den digitala mediebranschen.

 
Festivalen innehåller en rad olika aktiviteter, inklusive keynotes, paneldiskussioner, workshops och nätverksevenemang, som alla är utformade för att ge deltagarna värdefulla insikter och användbara strategier för att förbättra sina digitala marknadsföringsinsatser. Evenemanget omfattar också en utställningshall där deltagarna kan träffa leverantörer och utforska den senaste tekniken och nya produkter i branschen. 

Under OMRs första kväll var Adverty medarrangör av ett nätverksevenemang för branschfolk, där majoriteten av deltagarna främst var från byråernas planeringsledningar eller beslutsfattare inom varumärkesmarknadsföring. Medan våra gäster njöt av läckra, autentiskt grillade currywursts och lokalt bryggd pilsner, tillkännagav Adverty och League-M vårt partnerskap och visade upp några av våra senaste kampanjer. 

Några av de som visade intresse för vår In-Play-produkt på festen var Netflix, Paramount Pictures, Kellogg's och VW-gruppen. 
 
I år deltog och talade även berömda profiler som tennislegendarerna Serena Williams och Boris Becker, Scooter Braun och André Shürrle. Festivalen är känd för sitt högkvalitativa innehåll, sina engagerande talare och sin livliga atmosfär. Svårigheten är att hålla tiden fri för att närvara vid talen och att hitta en plats! 

Bland kaoset och när vi navigerade i de många salarna och genom vågor av andra medieentusiaster hölls många bra möten. Vi träffade bland annat Showheroes och diskuterade spännande projekt för framtiden, samt befintliga partners som några av våra härliga SSP-vänner och lokala marknadsledande mediebyråer som Dept. Framtiden ser ljus ut för In-Game-kanalen och OMR har absolut visat sig vara en fantastisk mötesplats för att ytterligare bredda Adverty's ständigt växande närvaro. 
 
Sammantaget var OMR Festival 2023 ett utmärkt tillfälle för alla som är intresserade av digital marknadsföring att lära sig, nätverka och hålla sig uppdaterad om de senaste trenderna och bästa metoderna i branschen. Även om majoriteten av deltagarna var inriktade på DACH-marknaden, knöt vi kontakter från hela världen och hjälpte till att sprida ordet In-Play till mediemoguler från flera marknader. 

Hamburg, Adverty kommer definitivt tillbaka!