Fredag 22 November | 21:34:13 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-02-12 08:30 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-13 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-11-11 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-14 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-13 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2024-06-12 - Årsstämma
2024-05-15 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-14 - Bokslutskommuniké 2023
2023-10-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-18 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-07-20 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-08 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2023-06-07 - Årsstämma
2023-05-17 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-01 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-01 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-10 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2022-06-09 - Årsstämma
2022-05-11 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-22 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-18 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-06-11 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2021-06-10 - Årsstämma
2021-05-18 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-19 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-20 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-21 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-11 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2020-06-10 - Årsstämma
2020-05-15 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-01-24 - Bokslutskommuniké 2019
2019-10-31 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-30 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-26 - Årsstämma
2019-05-17 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-16 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2019-02-15 - Bokslutskommuniké 2018
2018-11-30 - Kvartalsrapport 2018-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorInformationsteknik
IndustriProgramvara
Adverty är ett teknikbolag med fokus inom marknadsföring. Bolagets affärsidé är att sammanföra varumärken och människor genom en egenutvecklad displayannonseringsteknik byggd för spel och applikationer. Plattformen låter kreatörer och utvecklare monetärisera på spelupplevelsen med integrerade annonser. Adverty grundades under 2016 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2024-07-05 14:30:00

Adverty AB (publ), den ledande leverantören av in-game-annonsering och skapare av det programmatiska annonsformatet In-Play med flertalet patent, meddelar att bolaget inom kort kommer att lansera sin senaste innovation, In-Play 2.0, vilken introducerar klickbara billboard-annonser utan att förstöra spelupplevelsen. I samband med denna spännande lansering har Adverty integrerat en rad nya SSP partners i sin plattform; Microsofts Xandr, Appstock, SIPO, Axis, ScreenCore och BrightMountain.

Dessa nya SSP (supply-side platform) samarbeten säkerställer att Adverty kan erbjuda varumärken och medieköpare av alla slag runt om i världen ett ännu bredare och mer diversifierat utbud av köpmöjligheter för sin In-Play-reklam.

“In-Play 2.0 är ett stort steg framåt i interaktiv och engagerande annonsering inom spelindustrin och vi tror att det här kommer att göra stor skillnad för formatet och dess tillväxt framöver. Vi ser verkligen fram emot att lansera In-Play 2.0 till våra publicister och mediepartners inom kort”, säger Jonas Söderqvist, VD för Adverty. "Genom att bredda vår räckvidd gentemot den globala köp-sidan genom att integrera vår plattform med nya, framstående samarbetspartners, stärker vi vårt ekosystem ytterligare och erbjuder våra kunder de bästa verktygen för att nå sina målgrupper på ett enkelt och effektivt sätt."

In-Play 2.0 tillåter annonsörer att skapa mer engagerande och dynamiska kampanjer som inte bara fångar användarnas uppmärksamhet, utan också uppmuntrar till interaktion på ett behagligt sätt. Denna nya funktion är utformad för att maximera både räckvidd, fyllnadsgrad och effektivitet för digitala annonser inom spel, samtidigt som den behåller spelarnas upplevelse intakt.