Fredag 22 November | 21:34:20 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-02-12 08:30 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-13 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-11-11 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-14 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-13 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2024-06-12 - Årsstämma
2024-05-15 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-14 - Bokslutskommuniké 2023
2023-10-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-18 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-07-20 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-08 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2023-06-07 - Årsstämma
2023-05-17 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-01 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-01 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-10 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2022-06-09 - Årsstämma
2022-05-11 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-22 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-18 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-06-11 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2021-06-10 - Årsstämma
2021-05-18 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-19 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-20 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-21 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-11 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2020-06-10 - Årsstämma
2020-05-15 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-01-24 - Bokslutskommuniké 2019
2019-10-31 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-30 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-26 - Årsstämma
2019-05-17 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-16 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2019-02-15 - Bokslutskommuniké 2018
2018-11-30 - Kvartalsrapport 2018-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorInformationsteknik
IndustriProgramvara
Adverty är ett teknikbolag med fokus inom marknadsföring. Bolagets affärsidé är att sammanföra varumärken och människor genom en egenutvecklad displayannonseringsteknik byggd för spel och applikationer. Plattformen låter kreatörer och utvecklare monetärisera på spelupplevelsen med integrerade annonser. Adverty grundades under 2016 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2024-05-20 12:47:00

Adverty AB (publ), den ledande leverantören av in-game-annonsering och skapare av det programmatiska annonsformatet In-Play med flertalet patent, tillkännager idag ett exklusivt partnerskap med AdArabia för att etablera in In-Play-plattform i MENA-regionen.

Som en del av detta exklusiva partnerskap kommer Adverty att dra nytta av AdArabias starka relationer med mediebyråer och köpare i regionen och leverera sin mycket engagerande spelportfölj till ledande varumärken som vill nå sina målgrupper.

"Vi är glada över att inleda ett exklusivt samarbete med AdArabia för MENA-regionen eftersom vi ser en enorm tillväxtpotential för In-Play-annonsering i denna del av världen. Vi har blivit enormt imponerade av vad AdArabia har planerat för vårt annonsformat, både på kort och lång sikt", säger Jonas Söderqvist, VD för Adverty.

"Advertys portfölj har den perfekta typen av kontext för oss att erbjuda i MENA-regionen, med över 550 spel i olika genrer. Att kunna erbjuda engagerade målgrupper genom utmärkta annonsplaceringar i en katalog som består av 40% sport- och racingspel har visat sig vara ett framgångsrikt koncept för våra globala premiumannonsörer inom segmentet lyxbilar och lyxvarumärken. Att nå 17% av befolkningen i åldern 15-55 år innebär en fantastisk möjlighet för alla varumärken i den här regionen att aktivt arbeta med sina målgrupper. Dessutom ser vi en genomsnittlig "time-in-view" på 12 sekunder för varje visning, vilket helt enkelt är fantastiskt. Kommunikationen mellan varumärken och publiken är alltså både omfattande och exklusiv, och överträffar alla KPI:er vi ser på andra plattformar", säger Nisrine Ghazal, VD för AdArabia Media.

Om AdArabia:
AdArabia är ett ledande säljbolag inom digital media som arbetar för att förändra det digitala annonseringslandskapet. Vi specialiserar oss på att koppla samman publicister, tv-bolag och annonsörer genom att erbjuda innovativa lösningar för effektiv intäktsgenerering, strategisk annonsering och publikengagemang. Vårt erbjudande kompletteras av ett förstklassigt datapaket, som inkluderar värdefull förstapartsdata och en omfattande ad tech-stack, som erbjuder end-to-end-lösningar som säkerställer sömlösa, effektiva och mycket riktade digitala reklamkampanjer.

För förfrågningar från media och ytterligare information, vänligen kontakta:

Heba Mohsen
act.mgr@adarabia.net