13:46:41 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2025-02-12 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-13 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-14 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-13 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2024-06-12 Årsstämma 2024
2024-05-15 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-14 Bokslutskommuniké 2023
2023-10-23 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-18 Extra Bolagsstämma 2023
2023-07-20 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-08 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2023-06-07 Årsstämma 2023
2023-05-17 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-01 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-01 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-10 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2022-06-09 Årsstämma 2022
2022-05-11 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-22 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-18 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-06-11 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2021-06-10 Årsstämma 2021
2021-05-18 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-19 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-20 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-21 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-11 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2020-06-10 Årsstämma 2020
2020-05-15 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-01-24 Bokslutskommuniké 2019
2019-10-31 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-30 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-26 Årsstämma 2019
2019-05-17 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-16 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2019-02-15 Bokslutskommuniké 2018
2018-11-30 Kvartalsrapport 2018-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorInformationsteknik
IndustriProgramvara
Adverty är ett teknikbolag. Bolagets affärsidé är att sammanföra varumärken och människor genom en egenutvecklad displayannonseringsteknik byggd för spel och applikationer. Plattformen låter kreatörer och utvecklare monetärisera på spelupplevelsen med integrerade annonser. Adverty grundades under 2016 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2023-05-16 08:55:00

Adverty AB, den ledande plattformen för in-game annonsering i spel och skapare av det programmatiska annonsformatet In-Play med flertalet patent, har ingått ett strategiskt partnerskap med MediaFarm, ett ledande interaktivt försäljningsbolag i Polen. Det primära målet med samarbetet är att bredda Advertys utbud av annonsering i spel på den polska marknaden.

Partnerskapet kommer att använda MediaFarms omfattande nätverk av mediebyråer för att introducera Advertys banbrytande In-Play-annonseringslösning till varumärken som vill engagera sina målgrupper genom immersiva och engagerande In-Play-kampanjer i Polen.

"Vi är mycket stola över att arbeta ihop med MediaFarm för att utöka vår globala närvaro till den mycket viktiga och stora polska marknaden", säger Adverty VD Jonas Söderqvist. "Tack vare MediaFarms kunskap och nätverk kommer vi att kunna erbjuda mycket engagerande In-Game-kampanjer i Polen."

"Vi är glada över att samarbeta med Adverty för att ta detta innovativa erbjudande till den polska marknaden. Det är en game changer för marknadsförare som vill engagera den polska publiken i en allt viktigare kanal som gaming", säger Tomasz Bruss, VD för MediaFarm.


Om MediaFarm

MediaFarm, som grundades 2011 och är baserat i Warszawa (Polen), är ett privatägt försäljningsbolag för interaktiva medier. MediaFarm är ledande inom barnreklam och erbjuder en rad beprövade digitala produkter, inklusive video, display, Rich Media och icke-standardiserade produkter. MediaFarm representerar utgivare av hundratals webbplatser och applikationer, varav många uteslutande i Polen.