Måndag 28 April | 16:02:00 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2026-02-11 08:30 Bokslutskommuniké 2025
2025-11-12 08:30 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-13 08:30 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-06-12 N/A X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2025-06-11 N/A Årsstämma
2025-05-14 08:30 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-03-14 - Extra Bolagsstämma 2025
2025-02-12 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-13 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-11-11 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-14 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-13 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2024-06-12 - Årsstämma
2024-05-15 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-14 - Bokslutskommuniké 2023
2023-10-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-18 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-07-20 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-08 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2023-06-07 - Årsstämma
2023-05-17 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-01 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-01 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-10 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2022-06-09 - Årsstämma
2022-05-11 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-22 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-18 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-06-11 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2021-06-10 - Årsstämma
2021-05-18 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-19 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-20 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-21 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-11 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2020-06-10 - Årsstämma
2020-05-15 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-01-24 - Bokslutskommuniké 2019
2019-10-31 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-30 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-26 - Årsstämma
2019-05-17 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-16 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2019-02-15 - Bokslutskommuniké 2018
2018-11-30 - Kvartalsrapport 2018-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorInformationsteknik
IndustriProgramvara
Adverty är ett teknikbolag med fokus inom marknadsföring. Bolagets affärsidé är att sammanföra varumärken och människor genom en egenutvecklad displayannonseringsteknik byggd för spel och applikationer. Plattformen låter kreatörer och utvecklare monetärisera på spelupplevelsen med integrerade annonser. Adverty grundades under 2016 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2023-02-10 08:30:00

Adverty tillkännager idag ett partnerskap med LoopMe som utökar tillgången till sitt marknadsledande utbud av programmatiska In-Play-annonser för varumärken världen över.

Adverty AB (publ), den ledande plattformen för in-game annonsering i spel och skapare av det programmatiska annonsformatet In-Play med flertalet patent, utökar sitt medieutbud genom att samarbeta med LoopMe, ett ledande teknikföretag som använder artificiell intelligens (AI) för att förbättra prestandan inom varumärkesannonsering.

Partnerskapet kommer att ge LoopMes annonskunder tillgång till Advertys stora utbud av In-Play-annonser, vilket ökar räckvidden och “brand uplift” för kunderna samtidigt som spelupplevelsen respekteras.

LoopMes intäkter 2022 uppgick till 150 miljoner USD och företaget rapporterade en global tillväxt om 55% på årsbasis och en tillväxt på 27% på årsbasis enbart i Asien-Stillahavsregionen. Detta visar på en fortsatt efterfrågan av LoopMes resultatbaserade teknikprodukter, som inte bygger på personliga identifieringsuppgifter och finns tillgängliga i mobil, CTV, digital audio, digital out-of-home och andra nytillkomna digitala reklamkanaler.

Adverty hjälper till att skapa uppmärksamhet och lyfta varumärken genom diskret reklam i engagerande, immersiva spelmiljöer. Bolagets revolutionerande och flerfaldigt patenterade In-Play-teknik för viewability är den enda lösningen på marknaden som överensstämmer med de riktlinjer för mätning av viewability i spel som nyligen fastställts av IAB och Media Rating Council.

Om LoopMe

LoopMe, en ledande resultatbaserad plattform, omsluter hela kretsloppet för digital reklam. Genom att utnyttja AI för att optimera medieleveranser i realtid, driver bolaget mätbar ökning av affärsresultat och effektivare annonsering inom marknadsföring online och offline, inklusive varumärkesbyggande, köpvilja, övervägande, fotgängartrafik och försäljning. LoopMe grundades 2012 med uppdraget att skapa bättre konsumentupplevelser genom innovation, drivet av data, för att föra samman människor och varumärken.

Företaget har sitt huvudkontor i Storbritannien och globala kontor i New York, Boston, Atlanta, Chicago, Detroit, San Francisco, Los Angeles, Toronto, Singapore, Dnipro (Ukraina), Japan och Hongkong. I januari 2022 blev Mayfair Equity Partners, en ledande investerare i teknik och konsumenttillväxt, LoopMes majoritetsinvesterare, tillsammans med företagets grundare Stephen Upstone och Marco van de Bergh, ledningsgrupp samt befintliga institutionella investerare, inklusive BGF.

För mer information om LoopMe, besök www.loopme.com