Tisdag 1 Juli | 14:18:13 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2026-02-11 08:30 Bokslutskommuniké 2025
2025-11-12 08:30 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-13 08:30 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-06-12 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2025-06-11 - Årsstämma
2025-05-14 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-03-14 - Extra Bolagsstämma 2025
2025-02-12 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-13 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-11-11 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-14 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-13 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2024-06-12 - Årsstämma
2024-05-15 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-14 - Bokslutskommuniké 2023
2023-10-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-18 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-07-20 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-08 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2023-06-07 - Årsstämma
2023-05-17 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-01 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-01 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-10 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2022-06-09 - Årsstämma
2022-05-11 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-22 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-18 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-06-11 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2021-06-10 - Årsstämma
2021-05-18 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-19 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-20 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-21 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-11 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2020-06-10 - Årsstämma
2020-05-15 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-01-24 - Bokslutskommuniké 2019
2019-10-31 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-30 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-26 - Årsstämma
2019-05-17 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-16 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2019-02-15 - Bokslutskommuniké 2018
2018-11-30 - Kvartalsrapport 2018-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorInformationsteknik
IndustriProgramvara
Adverty är ett teknikbolag med fokus inom marknadsföring. Bolagets affärsidé är att sammanföra varumärken och människor genom en egenutvecklad displayannonseringsteknik byggd för spel och applikationer. Plattformen låter kreatörer och utvecklare monetärisera på spelupplevelsen med integrerade annonser. Adverty grundades under 2016 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2022-10-27 08:00:00

Apex Mobile Media kommer att agera återförsäljare och representera Adverty's banbrytande in-game-portfölj på den kanadensiska marknaden.

Adverty AB (publ) tillkännager idag ett partnerskap med Apex Gaming Network, en division av Apex Mobile Media, som har undertecknat ett avtal vilket gör det möjligt att representera och sälja Adverty's spelkatalog med In-Play-annonser i Kanada, med möjlighet till försäljning även i USA. Detta partnerskap gör det möjligt för varumärken och annonsörer i regionen att dra nytta av sömlösa och immersiva annonseringsmöjligheter i spel.

Apex Gaming Network är en division av Apex Mobile Media, som är ledande inom mobilannonsering i appar, och Kanadas enda spelnätverk som placerar varumärken i förstklassiga spelmiljöer. De är inriktade på att hjälpa varumärken att nå samt engagera spelanvändare i Kanada och har sedan tidigare exklusiva partnerskap med spelpartners från hela världen, bland annat Rovio, AudioMob, EA och SuperLeague Gaming.

Partnerskapet mellan Adverty och Apex Mobile Media kommer vid en tidpunkt då allt fler varumärken försöker kommunicera och annonsera i virtuella spelvärldar, och Adverty är nu på god väg mot en global närvaro.

Walder Amaya, VD och medgrundare av Apex Mobile Media, säger: "Vi är mycket stolta över att samarbeta med Adverty och att kunna erbjuda deras marknadsledande annonslösningar till våra kunder på den kanadensiska marknaden. Genom att cementera detta partnerskap kommer Apex Gaming Network att fortsätta att leda vägen inom den kanadensiska mobilspelskategorin genom att erbjuda nya spännande annonseringsmöjligheter till våra kunder."

Alex Ginn, VP Partner Sales på Adverty, tillägger: "Vi ser fram emot att kunna erbjuda vår banbrytande annonsplattform i samarbete med Apex; vilket öppnar upp helt nya möjligheter för engagemang med målgrupper i denna framtidsinriktade region.”

Apex har redan avtal med alla större byråer på den kanadensiska marknaden och relationen har börjat positivt med en videokampanj för In-Play som marknadsför de nya LEGO Star Wars™-produkterna på den kanadensiska marknaden.

Tidigare i år lanserade Adverty en branschledande teknik för strömmande video för In-Play-annonser - vilket för första gången förde in innovativa programmatiska annonsformat för videodisplay till spelvärlden. Med över 3 miljarder spelare globalt vänder sig mainstream-varumärken alltmer till in-game annonsering, som nu anses vara en central pelare för framtida innovationer inom spel och Metaverse.

Om Apex Mobile Media

Apex Mobile Media är ett ledande företag för lösningar för mobil marknadsföring och levererar enastående digitala end-to-end reklamtjänster till varumärken och byråer i Kanada samt specialiserar sig på att ge varumärken en förstklassig och transparent mobil annonseringsupplevelse.