Tisdag 29 April | 10:29:42 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2026-02-11 08:30 Bokslutskommuniké 2025
2025-11-12 08:30 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-13 08:30 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-06-12 N/A X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2025-06-11 N/A Årsstämma
2025-05-14 08:30 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-03-14 - Extra Bolagsstämma 2025
2025-02-12 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-13 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-11-11 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-14 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-13 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2024-06-12 - Årsstämma
2024-05-15 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-14 - Bokslutskommuniké 2023
2023-10-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-18 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-07-20 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-08 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2023-06-07 - Årsstämma
2023-05-17 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-01 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-01 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-10 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2022-06-09 - Årsstämma
2022-05-11 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-22 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-18 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-06-11 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2021-06-10 - Årsstämma
2021-05-18 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-19 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-20 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-21 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-11 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2020-06-10 - Årsstämma
2020-05-15 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-01-24 - Bokslutskommuniké 2019
2019-10-31 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-30 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-26 - Årsstämma
2019-05-17 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-16 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2019-02-15 - Bokslutskommuniké 2018
2018-11-30 - Kvartalsrapport 2018-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorInformationsteknik
IndustriProgramvara
Adverty är ett teknikbolag med fokus inom marknadsföring. Bolagets affärsidé är att sammanföra varumärken och människor genom en egenutvecklad displayannonseringsteknik byggd för spel och applikationer. Plattformen låter kreatörer och utvecklare monetärisera på spelupplevelsen med integrerade annonser. Adverty grundades under 2016 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2022-07-28 08:30:00

Adverty, den ledande leverantören och skapare av patenterade annonslösningar för in-game-annonsering i spelmiljöer och Metaverse-upplevelser, tillkännager ett exklusivt partnerskap med den ledande utvecklaren Dodreams, utgivare av det framgångsrika bilstridsspelet Drive Ahead!

Adverty AB presenterar idag ett exklusivt globalt partnerskap med den ledande spelutvecklaren Dodreams, som lanserar sömlösa In-Play™-annonser i det mycket framgångsrika mobilspelet Drive Ahead! - vilket gör det möjligt för annonsörer att ta del av immersiva annonseringsmöjligheter i det populära spelet.
 
Dodreams använder nu Advertys teknik för att visa diskreta och kontextuellt relevanta annonser för sitt enorma och ständigt växande community, med Advertys In-Play™-annonser som visas tydligt i spelarenan och över hela gränssnittet.
 
Drive Ahead! är ett gladiatoriskt arenaspel som ofta beskrivs som det bästa av de bästa man-mot-man-spelen och som har mer än 225 miljoner organiska nedladdningar och mer än en miljon fans på de olika videoplattformarna. Spelet, som nu är sju år gammalt, fortsätter att växa i popularitet och har flera gånger marknadsförts av Apple och Google i AppStore och Play.
 
Dodreams VD Erik Pöntiskoski förklarar: "Vi ser reklam i spel som vår mest lovande och snabbast växande intäktskälla. Vi räknar med att annonser i spel kommer att bidra med mer än tio procent av intäkterna under de kommande 12 månaderna. Vi gör mer än spel - vi gör drömmar! Vårt uppdrag är att skapa gemensamma stunder av spänning för spelarna och Adverty's sömlösa teknik möjliggör annonser som bidrar till spelets realism och upplevelse, därav vårt exklusiva och långsiktiga partnerskap."

Thorbjörn Warin, Chief Supply Officer på Adverty, tillägger: "Med spelare från hela världen och ett fantastiskt engagemang är Dodreams en otrolig utvecklare vars team på ett skickligt sätt lyckas fokusera både på lång och kort sikt. Att Drive Ahead! läggs till i vår växande portfölj är en enorm förstärkning av vårt redan betydande utbud av spel med inriktning på bilar och racing. Det möjliggör fantastiska integrationer och möjligheter till produktplacering och varumärkesbyggande för våra annonsörer, vilka inser att sömlös annonsering i spel är nästa steg inom annonsmonetärisering. Vi är glada över att kunna lägga till ännu en världsledande speltitel till vårt växande utbud av förstklassig underhållning och vi ser fram emot ett nära samarbete."

Spel med bil- och racingtema är fortfarande den snabbast växande kategorin i Adverty's utbud, med fem nya spel bara under de senaste månaderna. Denna kategori är mycket eftertraktad av annonsörer som vill nå en väldefinierad, främst manlig, målgrupp av spelare runt om i världen. Nu när gaming har vuxit och blivit en plattform som alla använder, spelar, lär sig samt arbetar inom så är timingen för Dodreams väldigt bra då annonsörer tittar närmare på att vara en aktiv del av gaming comunityn.