Fredag 22 November | 21:10:36 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-02-12 08:30 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-13 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-11-11 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-14 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-13 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2024-06-12 - Årsstämma
2024-05-15 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-14 - Bokslutskommuniké 2023
2023-10-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-18 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-07-20 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-08 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2023-06-07 - Årsstämma
2023-05-17 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-01 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-01 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-10 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2022-06-09 - Årsstämma
2022-05-11 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-22 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-18 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-06-11 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2021-06-10 - Årsstämma
2021-05-18 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-19 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-20 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-21 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-11 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2020-06-10 - Årsstämma
2020-05-15 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-01-24 - Bokslutskommuniké 2019
2019-10-31 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-30 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-26 - Årsstämma
2019-05-17 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-16 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2019-02-15 - Bokslutskommuniké 2018
2018-11-30 - Kvartalsrapport 2018-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorInformationsteknik
IndustriProgramvara
Adverty är ett teknikbolag med fokus inom marknadsföring. Bolagets affärsidé är att sammanföra varumärken och människor genom en egenutvecklad displayannonseringsteknik byggd för spel och applikationer. Plattformen låter kreatörer och utvecklare monetärisera på spelupplevelsen med integrerade annonser. Adverty grundades under 2016 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2024-01-22 14:00:00

McDonald's uppnådde en anmärkningsvärd 58% ökning i varumärkespreferens genom att marknadsföra Pokemon Happy Meals i en virtuell in-gameutomhuskampanj, med användning av innovativa ID-lösa annonsriktningsfunktioner.

Som global snabbmatsjätte har McDonalds gjort en framgångsrik satsning inom gaming med en uppfinningsrik VOOH (“Virtual Out-of-Home”) in-game billboard-kampanj. McDonalds tillämpade den kombinerade kraften hos Adverty, en pionjär inom In-Play-annonsering, och NumberEights toppmoderna ID-lösa teknik för demografisk annonsriktning, Euclid Lite, vilket gav enastående resultat. I den omfattande spelindustrin, med över 3 miljarder användare, ville McDonalds öka intresset, avsikten och lojaliteten bland spelarna och riktade sig till föräldrar och yngre vuxna (18-24)[1].

Men hur fungerar egentligen demografisk annonsriktning i realtid? Användningen av AI och stora språkmodeller (LLM) spelar en avgörande roll i NumberEights banbrytande teknik, som använder probabilistiska maskininlärningsalgoritmer för att förutsäga användarnas ålder och kön. Den analyserar olika datainput, inklusive demografisk data i annonsbudförfrågningar, appfunktioner (som färgpaletter och spelbeskrivningar), censusdata, enhetsinformation (tillverkare, modell och user agent string) med mera. Detta gör det möjligt för annonsörer att leverera exakta, relevanta annonser utan att förlita sig på traditionella cookies eller IDn, vilket säkerställer både personalisering och användarnas integritet.

Chris Lombardi, President & medgrundare på APEX Mobile Media, en nyckelpartner till Adverty, betonar framgången: "Genom att använda premiumplaceringar med hög effekt i spel från Adverty och data från NumberEight, kunde vi effektivt nå och driva medvetenhet (“brand awareness”) för McDonalds Pokemon-kampanj."

Anmärkningsvärda resultat presenteras

Samarbetet mellan McDonalds, Adverty och NumberEight har lett till en anmärkningsvärd ökning av varumärkets “brand uplift” prestanda:

36% ökning i intresse: Annonsigenkännare lutade signifikant mot att överväga McDonalds för framtida köp.

345% ökning i specifik avsikt: Annonsigenkännare uppvisade en betydande ökning av positiva handlingar relaterade till McDonalds.

58% ökning i varumärkespreferens: När annonsigenkännare ställdes inför valet mellan konkurrenter valde de överväldigande McDonalds.

Ett “game-changing” partnerskap

Den framgångsrika integrationen av Advertys och NumberEights annonslösningar gjorde det inte bara möjligt för McDonalds att utnyttja kraften inom gaming, men även att uppnå enastående framgångar inom intresse, avsikt och lojalitet. Samarbetet visar på den enorma potential inom målgruppsriktade annonser i realtid i spelmiljöer, och öppnar nya vägar för varumärken att nå ut till sina målgrupper på ett sömlöst sätt.

McDonalds, Adverty och NumberEight har satt en ny standard för innovativ och effektfull annonsering i spelvärlden.

[1] NumberEights ID-lösa demografiska teknik tillhandahålls för ålders- och könsriktad annonsering och bör inte användas för regulatoriska- eller complianceändamål.

Om NumberEight

NumberEight är ett banbrytande företag inom behavioral intelligence som har omvärderat identiteten genom att omvandla till synes meningslös data från sensorer, annonsförfrågningar och innehållsinformation till meningsfulla insikter. Deras innovativa tillvägagångssätt gör det möjligt för publicister att förbättra sitt content med intelligent, ID-lös data, vilket gör det möjligt för annonsörer att fånga sina målgruppers uppmärksamhet och höja värdet på sina annonsvisningar - allt utan behov av ID eller PII. Detta positionerar ekosystemet för annonsering för en framtid där integritetsfrågorna står i centrum.