Tisdag 29 April | 10:10:52 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2026-02-11 08:30 Bokslutskommuniké 2025
2025-11-12 08:30 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-13 08:30 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-06-12 N/A X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2025-06-11 N/A Årsstämma
2025-05-14 08:30 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-03-14 - Extra Bolagsstämma 2025
2025-02-12 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-13 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-11-11 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-14 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-13 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2024-06-12 - Årsstämma
2024-05-15 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-14 - Bokslutskommuniké 2023
2023-10-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-18 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-07-20 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-08 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2023-06-07 - Årsstämma
2023-05-17 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-01 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-01 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-10 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2022-06-09 - Årsstämma
2022-05-11 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-22 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-18 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-06-11 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2021-06-10 - Årsstämma
2021-05-18 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-19 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-20 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-21 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-11 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2020-06-10 - Årsstämma
2020-05-15 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-01-24 - Bokslutskommuniké 2019
2019-10-31 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-30 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-26 - Årsstämma
2019-05-17 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-16 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2019-02-15 - Bokslutskommuniké 2018
2018-11-30 - Kvartalsrapport 2018-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorInformationsteknik
IndustriProgramvara
Adverty är ett teknikbolag med fokus inom marknadsföring. Bolagets affärsidé är att sammanföra varumärken och människor genom en egenutvecklad displayannonseringsteknik byggd för spel och applikationer. Plattformen låter kreatörer och utvecklare monetärisera på spelupplevelsen med integrerade annonser. Adverty grundades under 2016 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2022-08-18 08:30:00

Adverty, den ledande leverantören och skapare av patenterade annonslösningar för in-game-annonsering i spelmiljöer och Metaverse-upplevelser, tillkännager ett exklusivt partnerskap med Yazle.

Adverty AB presenterar idag ett exklusivt partnerskap med Yazle - efter att ha undertecknat ett avtal som gör det möjligt för den digitala mediebyrån att exklusivt representera och sälja hela Adverty's spelkatalog i MENA-regionen, vilket gör det möjligt för annonsörer i regionen att ta del av sömlösa och immersiva annonseringsmöjligheter i spel.
 
Partnerskapet mellan Adverty och Yazle kommer vid en tidpunkt då allt fler annonsörer försöker kommunicera och annonsera i virtuella världar. MENA-regionen håller snabbt på att bli en global hotspot för spel, med ett ökande intresse för e-sport i synnerhet, medan Dubais kronprins nyligen talade om sin "metaverse-strategi", vilken kommer att ge 40 000 nya arbetstillfällen och 4 miljarder dollar till ekonomin under en kommande femårsperiod. 
 
Genom att samarbeta med Yazle, som redan har ett starkt erbjudande på MENA-marknaderna på grund av sitt partnerskap med Activision Blizzard i regionen, är Adverty nu ett steg närmare en heltäckande, global representation, säger Alex Ginn, VP Partner Sales:
 
"Vi är stolta över att kunna erbjuda våra banbrytande annonsformat i regionen med en så trovärdig partner som har stark kunskap om spel, vid vår sida. Detta kommer att vara en enorm tillgång för byråer och varumärken i dessa länder och kommer att öppna helt nya möjligheter att engagera publiken", tillägger han. "Dessutom återspeglar detta partnerskap de stora investeringar i spel som just nu görs i regionen."
 
Yazle, specialist på digital marknadsföring, förser sin växande kundlista med unika digitala ad-tech-lösningar, tack vare exklusiva partnerskap med digitala plattformar. Mastercard är redan ombord och kommer att utnyttja Adverty's format, och ett antal andra varumärken och kunder har redan visat intresse.
 
Jamie Atherton, Yazles verkställande direktör, säger: "Vi är mycket nöjda över att få samarbeta med Adverty och att kunna erbjuda deras världsledande teknik och annonsformat till varumärken och kunder i regionen. Med en så spännande partner och banbrytande teknik är vi glada över att kunna introducera format som videoreklam i spel. Vi har mycket på gång och är verkligen förväntansfulla inför framtiden."
 
Under de senaste månaderna har Adverty lanserat branschens första teknik för strömmande video för In-Play™-annonser. Med över 3 miljarder spelare i världen väljer allt fler företag att implementera reklam i spel - med allt mer sofistikerade annonser som ger imponerande resultat.

Om Yazle

Yazle är en erkänd branschledare på den digitala marknaden i MENA-området och har levererat unika och innovativa digitala annonslösningar sedan 2013. Yazles exklusiva partnerskap med digitala plattformar tillsammans med vår snabbt växande kundportfölj, innebär att vi har etablerat oss som en uppmärksammad partner för majoriteten av byråer och globalt kända varumärken på alla våra marknader.