06:54:35 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2025-02-12 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-13 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-14 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-13 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2024-06-12 Årsstämma 2024
2024-05-15 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-14 Bokslutskommuniké 2023
2023-10-23 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-18 Extra Bolagsstämma 2023
2023-07-20 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-08 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2023-06-07 Årsstämma 2023
2023-05-17 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-01 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-01 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-10 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2022-06-09 Årsstämma 2022
2022-05-11 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-22 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-18 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-06-11 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2021-06-10 Årsstämma 2021
2021-05-18 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-19 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-20 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-21 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-11 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2020-06-10 Årsstämma 2020
2020-05-15 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-01-24 Bokslutskommuniké 2019
2019-10-31 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-30 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-26 Årsstämma 2019
2019-05-17 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-16 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2019-02-15 Bokslutskommuniké 2018
2018-11-30 Kvartalsrapport 2018-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorInformationsteknik
IndustriProgramvara
Adverty är ett teknikbolag. Bolagets affärsidé är att sammanföra varumärken och människor genom en egenutvecklad displayannonseringsteknik byggd för spel och applikationer. Plattformen låter kreatörer och utvecklare monetärisera på spelupplevelsen med integrerade annonser. Adverty grundades under 2016 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2021-09-30 08:00:00

Adverty meddelar idag att integreringen med Azerions annonseringsplattform Improve Digital är genomförd och att samarbetet nu har lanserats. Partnerskapet har redan resulterat i pilotkampanjer från varumärken som Calvin Klein och The Coca-Cola Company och samarbetet förväntas inbringa betydande intäkter under 2022.

Som en del i bolagets strategi, att dra nytta av den skalbarhet som programmatisk medieförsäljning innebär, ansluter nu Azerion som ytterligare en SPP (supply-side platform) till bolagets nätverk av programmatiska partners. I och med detta tillkännager idag Adverty att den tekniska integreringen mot Azerions SSP Improve Digital har slutförts och att samarbetet nu är fullt lanserat.

Adverty erbjuder sömlös displayannonsering som knyter samman varumärken och målgrupper med hjälp av sin revolutionerande och patenterade teknik, speciellt utvecklad för spel. Partnerskapet med Azerion och Improve Digital ger annonsörer tillgång till Advertys innovativa annonsformat In-Play™ och In-Menu™ i mobilspel. Partnerskapet har redan under integreringsfasen inbringat pilotkampanjer från bland annat Calvin Klein och The Coca-Cola Company och förväntas generera betydande intäkter under kommande år.