Kurs & Likviditet
Prenumeration
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | Nordic SME Sweden |
Sektor | Informationsteknik |
Industri | Programvara |
Adverty meddelar idag att integreringen med Azerions annonseringsplattform Improve Digital är genomförd och att samarbetet nu har lanserats. Partnerskapet har redan resulterat i pilotkampanjer från varumärken som Calvin Klein och The Coca-Cola Company och samarbetet förväntas inbringa betydande intäkter under 2022.
Som en del i bolagets strategi, att dra nytta av den skalbarhet som programmatisk medieförsäljning innebär, ansluter nu Azerion som ytterligare en SPP (supply-side platform) till bolagets nätverk av programmatiska partners. I och med detta tillkännager idag Adverty att den tekniska integreringen mot Azerions SSP Improve Digital har slutförts och att samarbetet nu är fullt lanserat.
Adverty erbjuder sömlös displayannonsering som knyter samman varumärken och målgrupper med hjälp av sin revolutionerande och patenterade teknik, speciellt utvecklad för spel. Partnerskapet med Azerion och Improve Digital ger annonsörer tillgång till Advertys innovativa annonsformat In-Play™ och In-Menu™ i mobilspel. Partnerskapet har redan under integreringsfasen inbringat pilotkampanjer från bland annat Calvin Klein och The Coca-Cola Company och förväntas generera betydande intäkter under kommande år.