01:08:14 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2025-02-12 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-13 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-14 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-13 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2024-06-12 Årsstämma 2024
2024-05-15 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-14 Bokslutskommuniké 2023
2023-10-23 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-18 Extra Bolagsstämma 2023
2023-07-20 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-08 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2023-06-07 Årsstämma 2023
2023-05-17 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-01 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-01 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-10 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2022-06-09 Årsstämma 2022
2022-05-11 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-22 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-18 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-06-11 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2021-06-10 Årsstämma 2021
2021-05-18 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-19 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-20 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-21 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-11 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2020-06-10 Årsstämma 2020
2020-05-15 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-01-24 Bokslutskommuniké 2019
2019-10-31 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-30 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-26 Årsstämma 2019
2019-05-17 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-16 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2019-02-15 Bokslutskommuniké 2018
2018-11-30 Kvartalsrapport 2018-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorInformationsteknik
IndustriProgramvara
Adverty är ett teknikbolag. Bolagets affärsidé är att sammanföra varumärken och människor genom en egenutvecklad displayannonseringsteknik byggd för spel och applikationer. Plattformen låter kreatörer och utvecklare monetärisera på spelupplevelsen med integrerade annonser. Adverty grundades under 2016 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2023-05-04 08:00:00

Adverty AB (publ), den ledande plattformen för in-game annonsering i spel och skapare av det programmatiska annonsformatet In-Play med flertalet patent, är nu det största annonsnätverket i branschen för In-Play-reklam gällande räckvidd och storlek på spelportfölj, enligt data- och analysföretaget Apptopia.

Enligt ny data från Apptopia, den ledande aktören inom konkurrensanalys i appar och spel, placeras Adverty högst upp bland de aktörer som konkurrerar om branschens största nätverk för In-Play-annonsering. Under 2022 påvisade Adverty en ordentlig tillväxt av publicister genom att ta in 156 nya mobilspel från 23 nya spelutgivare och utvecklare. Denna positiva trend fortsätter även under 2023.

Apptopias data visar att Adverty för närvarande når över 10 miljoner dagliga aktiva unika användare, i 100 fler spel än sin närmaste konkurrent, inom kategorier som sport och racing, action & shooters, hypercasual, simuleringar och social. Apptopias uppgifter omfattas inte av de senaste tilläggen till Advertys spelportfölj, såsom Turborillas Mad Skills Motocross 3.

"Vi är fantastiskt nöjda över att bli erkända som den största plattformen som levererar In-Play-annonser i branschen", säger Jonas Söderqvist, vd för Adverty. "Våra team har arbetat outtröttligt för att etablera en förstklassig servicenivå bland de spelutvecklare vi arbetar med, samt att vi har byggt en effektiv och väldigt skalbar programmatisk annonsplattform som erbjuder en sömlös och engagerande upplevelse för varumärken, publicister och gamers. Detta erkännande är ett bevis på framgången av vår strategi."