15:33:10 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2025-02-12 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-13 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-14 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-13 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2024-06-12 Årsstämma 2024
2024-05-15 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-14 Bokslutskommuniké 2023
2023-10-23 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-18 Extra Bolagsstämma 2023
2023-07-20 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-08 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2023-06-07 Årsstämma 2023
2023-05-17 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-01 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-01 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-10 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2022-06-09 Årsstämma 2022
2022-05-11 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-22 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-18 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-06-11 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2021-06-10 Årsstämma 2021
2021-05-18 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-19 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-20 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-21 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-11 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2020-06-10 Årsstämma 2020
2020-05-15 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-01-24 Bokslutskommuniké 2019
2019-10-31 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-30 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-26 Årsstämma 2019
2019-05-17 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-16 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2019-02-15 Bokslutskommuniké 2018
2018-11-30 Kvartalsrapport 2018-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorInformationsteknik
IndustriProgramvara
Adverty är ett teknikbolag. Bolagets affärsidé är att sammanföra varumärken och människor genom en egenutvecklad displayannonseringsteknik byggd för spel och applikationer. Plattformen låter kreatörer och utvecklare monetärisera på spelupplevelsen med integrerade annonser. Adverty grundades under 2016 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2023-05-25 08:45:00

Adverty AB (publ), den ledande leverantören av in-game-annonsering och skapare av det programmatiska annonsformatet In-Play med flertalet patent, tillkännager idag ett strategiskt partnerskap med Pushfire, en av Tysklands största marknadsförare av digitala och out-of-home-medier för unga målgrupper, för att utöka sin räckvidd i DACH-regionen (Tyskland, Österrike och Schweiz). Samarbetet markerar ytterligare en viktig milstolpe i Advertys uppdrag att revolutionera det globala reklamlandskapet genom att leverera sömlösa, icke-påträngande och kontextuellt relevanta varumärkesupplevelser inom spel.

Adverty och Pushfire kommer att kombinera sin expertis för att kunna erbjuda innovativa och engagerande In-Play-annonslösningar för varumärken som söker kontakt med den mycket engagerade spelpubliken i DACH-regionen. Advertys unika och flerfaldigt patenterade In-Play-teknik möjliggör sömlösa annonsplaceringar i spel, vilket förbättrar användarupplevelsen samtidigt som varumärken får en stor räckvidd och effektivitet när det gäller att fånga spelarnas uppmärksamhet.

"Vi är glada över att samarbeta med Pushfire för att ta vår in-game-annonsering vidare till fler spelare och varumärken i denna viktiga del av världen. Pushfires starka närvaro och djupa insikter i den lokala marknaden gör dem till en perfekt partner när vi fortsätter att revolutionera reklambranschen", förklarar Jonas Söderqvist, VD för Adverty.

Samarbetet har redan resulterat i en första aktivering med Yello, en kampanj som kretsar kring temat klimatskydd och som syftar till att öka medvetenheten om individuella bidrag till miljön. Yello riktar sig strategiskt till bilspel inom Advertys In-Play-nätverk med det fängslande budskapet "Get off greenhouse gas".

"Pushfire fokuserar på kommunikationslösningar för varumärken och företag för att nå unga målgrupper i DACH. Självklart är spelupplevelser hyperrelevanta och ett globalt snabbt växande intresse för ungdomar. För detta såg vi Adverty som en perfekt matchning för Pushfire. I samarbete med Adverty är vårt team stolta över att ge våra kunder möjlighet att nå den unga publiken i en spelupplevelse som ger maximal uppmärksamhet", säger Guido Thiemann, VD för Pushfire.

Om PUSHFIRE

PUSHFIRE är en av Tysklands största marknadsförare av digitala och out-of-home-medier för unga målgrupper. Teamet kring VD Guido Thiemann är en del av BRANDFIT-byrågruppen, som är baserad i Essen och Berlin. PUSHFIRE grundades 2015 och har specialiserat sig på att nå unga människor mellan 16 och 39 år, förstå deras behov och deras sätt att kommunicera och överföra båda till den perfekta mediemixen.
Byrån erbjuder tjänster inom disciplinerna media, influencers, festivaler, ambient media och gaming. Mer än 60% av den unga publiken nås genom PUSHFIREs medieportfölj. Nationella och internationella företag som Deutsche Telekom, Apple, Adidas, TikTok, Canon, Deutsche Bahn och REWE samt olika statliga organ har dragit nytta av PUSHFIREs tjänster.