Tisdag 29 April | 13:30:35 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2026-02-11 08:30 Bokslutskommuniké 2025
2025-11-12 08:30 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-13 08:30 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-06-12 N/A X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2025-06-11 N/A Årsstämma
2025-05-14 08:30 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-03-14 - Extra Bolagsstämma 2025
2025-02-12 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-13 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-11-11 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-14 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-13 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2024-06-12 - Årsstämma
2024-05-15 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-14 - Bokslutskommuniké 2023
2023-10-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-18 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-07-20 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-08 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2023-06-07 - Årsstämma
2023-05-17 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-01 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-01 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-10 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2022-06-09 - Årsstämma
2022-05-11 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-22 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-18 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-06-11 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2021-06-10 - Årsstämma
2021-05-18 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-19 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-20 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-21 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-11 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2020-06-10 - Årsstämma
2020-05-15 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-01-24 - Bokslutskommuniké 2019
2019-10-31 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-30 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-26 - Årsstämma
2019-05-17 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-16 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2019-02-15 - Bokslutskommuniké 2018
2018-11-30 - Kvartalsrapport 2018-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorInformationsteknik
IndustriProgramvara
Adverty är ett teknikbolag med fokus inom marknadsföring. Bolagets affärsidé är att sammanföra varumärken och människor genom en egenutvecklad displayannonseringsteknik byggd för spel och applikationer. Plattformen låter kreatörer och utvecklare monetärisera på spelupplevelsen med integrerade annonser. Adverty grundades under 2016 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2023-05-10 08:00:00

Adverty AB (publ), den ledande plattformen för in-game annonsering i spel och skapare av det programmatiska annonsformatet In-Play med flertalet patent, tillkännager idag ett strategiskt partnerskap med League-M för att ta In-Play-annonsering till varumärken i DACH-regionen (Tyskland, Österrike och Schweiz).

Som en del av partnerskapet får Adverty tillgång till League-M’s starka relationer med mediebyråer och andra typer av medieköpare i regionen, vilket ger varumärken tillgång till ett större utbud av annonsformat, spel och målgrupper. Detta gör det möjligt för Adverty att leverera engagerande annonskampanjer till varumärken som vill nå sina målgrupper på ett nytt och betydande sätt i DACH-regionen.

"Partnerskapet med League-M är ett stort steg framåt för oss när vi fortsätter att utöka vår globala räckvidd och stärka vår position som den ledande plattformen för In-Play-annonsering", säger Jonas Söderqvist, VD för Adverty.

"Vi är glada över att samarbeta med Adverty för att kunna erbjuda deras innovativa lösningar för reklam i spel till vårt nätverk av byråer och varumärken", säger Florian Lormes, VD för League-M. 

"Advertys sömlösa, engagerande och icke-påträngande tillvägagångssätt för reklam i spel är i linje med våra värderingar och vi är övertygade om att detta partnerskap kommer att göra det möjligt för varumärken att effektivt nå sin publik i DACH-regionen."

Om League-M:

League-M Europe är DET digitala försäljningshuset för internationell räckvidd. LME grundades i början av 2019 av Pia Kniprath, Gunnar Obermeier och Florian Lormes och utvecklades snabbt till ett av de viktigaste försäljningshusen för premiumpublicister i Europa, såsom de globala aktörerna Fandom, Airtango, Anyclip och många fler. Dessutom ser LME sig själv som en paneuropeisk försäljningshubb för internationella varumärken och adtechföretag. League-M stöder ett framgångsrikt inträde och en framgångsrik utveckling på den mycket komplexa europeiska marknaden. "Vi ger våra kunder råd så holistiskt och omfattande som möjligt och hjälper dem att förstå och framgångsrikt etablera sig på den fraktala europeiska reklammarknaden", säger Pia Kniprath, medgrundare av League-M. För att få veta mer om League-M Europe, besök www.league-m.com.