11:12:24 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2025-02-12 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-13 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-14 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-13 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2024-06-12 Årsstämma 2024
2024-05-15 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-14 Bokslutskommuniké 2023
2023-10-23 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-18 Extra Bolagsstämma 2023
2023-07-20 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-08 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2023-06-07 Årsstämma 2023
2023-05-17 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-01 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-01 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-10 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2022-06-09 Årsstämma 2022
2022-05-11 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-22 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-18 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-06-11 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2021-06-10 Årsstämma 2021
2021-05-18 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-19 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-20 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-21 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-11 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2020-06-10 Årsstämma 2020
2020-05-15 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-01-24 Bokslutskommuniké 2019
2019-10-31 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-30 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-26 Årsstämma 2019
2019-05-17 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-16 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2019-02-15 Bokslutskommuniké 2018
2018-11-30 Kvartalsrapport 2018-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorInformationsteknik
IndustriProgramvara
Adverty är ett teknikbolag. Bolagets affärsidé är att sammanföra varumärken och människor genom en egenutvecklad displayannonseringsteknik byggd för spel och applikationer. Plattformen låter kreatörer och utvecklare monetärisera på spelupplevelsen med integrerade annonser. Adverty grundades under 2016 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2023-08-30 12:00:00

Adverty, den ledande leverantören av in-game-annonsering och skapare av det programmatiska annonsformatet In-Play med flertalet patent, tillkännager stolt att man nu passerar den monumentala milstolpen med 400 lanserade spel på sin banbrytande annonseringsplattform. Denna anmärkningsvärda prestation understryker Advertys engagemang för innovation, tillväxt samt en förbättring av spelupplevelsen för både spelare och annonsörer.

Sedan slutet av 2022, då Adverty hade 242 spel i sin plattform, har bolaget konsekvent och imponerande utökat sin spelportfölj. Bara under 2023 har Adverty välkomnat i genomsnitt 20 nya spel varje månad, vilket visar bolagets obevekliga strävan efter excellens och önskan att kontinuerligt förbättra sin plattform.

Denna milstolpe är ett bevis på Advertys orubbliga engagemang för att hålla sig i framkanten av spelindustrin. Med en portföljtillväxt på 65% hittills under 2023 inte bara möter Adverty förväntningarna utan överträffar dem. Genom att sömlöst integrera In-Play-annonsering i spelmiljön gör Adverty det möjligt för spelutvecklare att tillhandahålla en icke-påträngande miljö för sina spelare och för annonsörer att nå engagerade målgrupper på ett autentiskt och kontextuellt relevant sätt.

"Vi är mycket stolta över att ha nått milstolpen 400 spel på vår plattform", säger Chloe Cave, Chief Supply Officer på Adverty. "Denna prestation återspeglar det hårda arbetet och samarbetet i vårt team, förtroendet från våra publicister och eskaleringen av in-game-annonser. Vi är fast beslutna att fortsätta vår resa mot innovation och excellens, samt ge både spelutvecklare och annonsörer oöverträffade möjligheter."

Advertys plattform smälter sömlöst in annonser i spelupplevelsen och respekterar spelarnas engagemang samtidigt som den möjliggör ett värdefullt sätt för varumärken att kommunicera med sina målgrupper. Med denna framgång stärker Adverty sin position som en ledare inom in-game-annonsering och driver branschen framåt med sitt visionära tillvägagångssätt.

Sammanfattning av Advertys In-Play-portfölj:

  • Vid 2022 års slut: 242 lanserade spel
  • Onboarding av 20 nya spel per månad i genomsnitt under 2023
  • Uppnått totalt 400 lanserade spel i augusti 2023
  • 65% portföljtillväxt hittills under 2023